EuroAWK vyhrožuje uzavřením stanic metra na měsíc

Rozřešení kauzy vitrín v metru nebude tak jednoduché. Společnost euroAWK, která prohrála spor o reklamní city light vitríny v metru, zvažuje, že podá dovolání k Nejvyššímu soudu proti rozhodnutí Městského soudu v Praze. Tvrdí, že bude muset kvůli odstranění svých zařízení pro reklamu zavřít na měsíc stanice metra. DPP to považuje za nesmysl.

Společnost musí do měsíce vyklidit 1200 reklamních ploch. Podle společnosti by se muselo metro na měsíc zavřít. (zdroj: Euro.cz)

Pokud bychom měli soudem uložené povinnosti dostát a ve stanovené lhůtě všechna reklamní zařízení odstranit, muselo by s ohledem na bezpečnost cestujících v metru dojít k uzavření provozu celého metra na všech jeho trasách, a to minimálně na dobu jednoho měsíce. Vzhledem k tomu, že se jedná o více než 1 200 reklamních ploch, nelze tuto povinnost během tak krátké doby jiným způsobem splnit,“ řekla ČTK Bärbel Nieten, jednatelka společnosti euroAWK.

 „Po celou dobu vedení sporu euroAWK cílí na maximalizaci doby užívání majetku DPP, protože se pro euroAWK jedná o klíčový a lukrativní byznys. Ostatně v rámci soudního sporu byla ze strany euroAWK navrhována dokonce lhůta dvou let pro vyklizení CLV vitrín, tomuto požadavku však soud zcela logicky nemohl vyhovět,“ uvedla mluvčí DPP Aneta Řehková a dodává: „Jsou umístěny ve veřejně přístupné části metra, tj. zejména ve vestibulech, spojovacích chodbách a na nástupištích, a nijak tak nezasahují do samotného provozu metra.“ Dle jejích slov DPP očekává předložení plánu odstranění vitrín.

„Společnost euroAWK i přesto, že její smlouva stále trvala, byla navíc již v roce 2014 připravena změnit smluvní podmínky nájmu reklamních ploch v pražském metru ku prospěchu DPP, kdy euroAWK nabídla zejména podstatné navýšení smluvního nájemného. DPP však tyto výhodné podmínky paušálně odmítl,“ uvádí tisková zpráva.

Podle euroAWK se jedná o mediální kampaň a byla jí tak způsobena škoda. „Byla jí způsobena nejen značná materiální újma, ale i podstatné poškození dobré pověsti. Z tohoto důvodu bude euroAWK požadovat po DPP odpovídající kompenzaci a zvažuje související právní kroky,“ zmínila firma v prohlášení.

DPP dostával od společnosti euroAWK za každý poutač zhruba 9 200 korun ročně, BigBoard mu nabídl částku 38 563 korun. DPP tak dostane o 35 milionů ročně více. Podnik tvrdí, že reklamní společnosti skončila smlouva před pěti lety a tedy využívala poutače v metru neoprávněně. Zástupci euroAWK tvrdí, že jim kontrakt vyprší až v dubnu 2019. Soud podle firmy také konstatoval, že smlouva měla skončit letos 20. dubna. 

Štítky , , , , , , , .Záložka pro trvalý odkaz.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *