Integrace Mělníka a Neratovic

 

K 7. dubnu 2015 by mělo dojít k integraci Mělnicka, přikládáme proto podrobné informace.

Díky zaintegrování Mělnicka do PID již cestující jedoucí autobusem z Mělníka nebo Neratovic do Prahy platit dvakrát za cestu po území Prahy, mají-li předplatní jízdenku na pražskou MHD, pravidelní cestující navíc mohou využít pro své cesty výhodné předplatní jízdenky dle tarifu PID. Zároveň dojde ke zpřehlednění sítě, protože v této oblasti se překrývají linky PID s neintegrovanými linkami, a do Mělníka navíc zatím nedosahuje integrace železnice, což by se také mělo změnit.

Vedení linek

Páteřní linkou se stane linka 348, 369 a zrychlená linka číslo 349.

Nová hlavní neratovická linka č. 348 (Praha – Neratovice – Libiš – Kozárovice) převážně nahrazuje linku 250081 (Zálezlice – Neratovice – Praha), stávající linku PID 348 (Praha,,Ládví – Neratovice,,nám.Republiky), linku 250087 (Obříství – Neratovice – Kojetice), která nyní jezdí pouze v ranní špičce, krátké spoje linky PID 473 (Neratovice – Kralupy nad Vltavou) z Neratovic do Zálezlic a neratovickou linku MHD č. 1 256001 (Libiš – Neratovice).

Druhá páteřní linka č. 369 (Praha – Mělník – Štětí) nahrazuje linku 155731 (Praha – Mělník – Štětí), linku 250027 (Mělník – Libiš – Praha), cca 2 spoje v každém směru linky 125732 (Praha – Mělník) a linku 250035 mezi Mělníkem, Liběchovem a Štětím, která jede jede vždy jedním spojem ráno a odpoledne. Stává se tak z linky 349 páteřní linka, spojující Prahu s Mělníkem a dále také se Štětím, které se mimochodem nachází za hranicí Středočeského kraje – v Ústeckém kraji.

Třetí a zároveň poslední páteřní linkou se stává rychlíková linka č. 349 (Praha – Mělník), která nahrazuje linky 125732 (Praha – Mělník) a 550511 (Štětí – Horní Počaply – Mělník – Praha), která jezdící pouze třikrát denně.

Autobusové linky jsou na hlavním tahu samozřejmě proloženy, což znamená velmi příjemné intervaly hlavně v obcích blízko Prahy (v ranní špičce je z Mělníka i Neratovic interval 10 min., souhrnný interval z Líbeznic je tedy 5 min.).

Linky 348, 349 a 369 jsou nově ukončeny na autobusovém stanovišti Ládví (místo Nádraží Holešovice), některé spoje linky 348 pojedou na Bulovku kvůli přímému spojení ke spádové nemocnici, je však otázka, jak dlouhého trvání bude toto prodloužení mít.

MHD v Mělníku nahradí zejména páteřní svazek linek od Prahy, doplněný novou linkou č. 474 (Mělník,Chloumek,,MŠ – Mělník,,aut.st. – Mělník,,Fibichova – Velký Borek,Skuhrov – Velký Borek), jež pojede např. ke starému centru a na Chlumek a nahradí část linek MHD Mělník 255001 a 255002 a linkou č. 475 (Mělník,,aut.st. – Mělník,,Fibichova – Mělník,Mlazice,,žel.zast. – Mělník,Mlazice,LIAZ – Liběchov), která nahradí část linky MHD 255001 i linky 250035 (Mělník – Liběchov – Štětí).

V Neratovicích bude podobnému účelu sloužit linka 479, která má velmi podobnou trasu jako dnešní linka MHD Neratovice 256002 (Korycany – Neratovice – Lobkovice) a linka č. 348, která pohltí dnešní linku 256001.

Drobných změn se dotknou i jiné linky, jezdící v PID. Linka 351 (Praha,,Letňany – Libiš,,Spolana 4) bude zkrácena o úsek Neratovice, žel. st. – Libiš, Spolana 4, kde jí nahradí převážně linka PID 348. Kromě toho bude v PD posílena v úseku Čakovičky – Neratovice a v celé trase také o víkendu.

Drobné změny dojdou i u linek 365 (Praha,Letňany – Kostelec n.L.,,nám.) a 377 (Praha,Letňany – Kostelec n.L.,,nám.), kdy bude linka 365 vložena do linky 377 a tak vznikne jediná linka 377.

Zrušena bude také ještě jedna linka PID – linka č. 345. Ta bude nahrazena v úseku Zlonín – Líbeznice linkou 416 a z Líbeznic do Staré Boleslavi linkou 417. Ve směru od Líbeznic na Prahu je linka 345 nahrazena novými linkami 348 a 369. V úseku Bořanovice – Líbeznice nahrazuje linka 416 také část linky 250081 (Zálezlice – Neratovice – Praha). Kromě linky 345 dojde v Líbeznicích v sedle, večer a o víkendu k ukončení linky 368. Nahrazena bude garantovaným přestupem na linku 349.

Ke změně dojde také na linkách 470 a 471, která bude o víkendu nově končit již v zastávce Obříství,,Štěpánský most a dále do Mělníka bude možné se dostat linkou č. 349. Linka 470 bude mimo jiné o víkendu posílena. Všechny spoje linky 471 jedou nově kolem Spolany, posílena je nově v úseku Mělník – Neratovice spoji linky 250086 (Mělník – Neratovice), pozměněna je také trasa na území Neratovic a vybrané ranní spoje do Mělníka zajíždí také do zastávky Mělník,,Fibichova. Linka 471 také nahrazuje i linky 250027 (Mělník – Libiš – Praha) a linku MHD Neratovice 256001.

Ke změně dojde také na lince 418 (Libiš – Odolena Voda), která nově pojede místo přes Panenské Břežany přes Novou Ves a proto bude také v Panenských Břežanech nahrazena linkou 417 (Brandýs n.L.-St.Boleslav – Hovorčovice/Odolena Voda,,závod).

Poslední změny nastanou v okolí Kostelce nad Labem, kde dojde k zavedení nové linky PID 476, která nahradí linku 250026 (Kostelec nad Labem – Křenek) a 250084 (Neratovice – Kostelec nad Labem – Všetaty).

Integrace Mělnicka od počátku

S integrací Mělnicka se začalo v březnu 2014, kdy byl návrh představen obcím. Poté bylo pracováno na návrzích a jízdních řádech a vešel termín, že k 15. červnu 2014 by mělo být integrováno Mělnicko. Tento termín byl sice oprávněně zpochybněn zástupci Středočeského kraje, ale když by nenastaly komplikace, mohl by být reálný termín v prosinci. Na přelomu dubna a května 2014 byla představena upravená podoba návrhu, včetně návrhu jízdních řádů. Tyto materiály byly opřipomínkovány. Mezitím byl předložen návrh Středočeského kraje, který požadoval rozšíření SID, od něj však bylo rychle upuštěno a kraj podporoval návrh na rozšíření PID.

Před volbami 2014 ale začaly protesty Prahy 8 proti ukončení linek na Ládví a projíždění rychlíkové linky přes Ďáblice. Ládví je ale nejlepší možná konečná, méně nákladná na provoz než Nádraží Holešovice a výrazně časově výhodnější pro cestující než Letňany. Jednání se tak před volbami kvůli MČ Praha 8 zastavilo. 14. ledna 2015 proběhlo jednání Ropidu, krajského úřadu a obcí k integraci Neratovicka a Mělnicka do PID. Integrace se tak opět rozběhla. Mělník a okolní obce se také dohodly, že pokud by měly být konečnou zastávkou Letňany, k integraci nedojde. Pro Prahu je zase nepřijatelnou konečnou Nádraží Holešovice, protože by platila dvakrát víc, aniž by se zlepšila dopravní obslužnost Holešoviček. K integraci dojde tak k 7. dubnu 2015 a nově integrované linky mají přeci jen končit u stanice metra Ládví.

Mapa linkového vedení

Celý současný návrh, včetně jízdních řádů, naleznete v příloze k tomuto článku. Pokud se vám něco v návrhu nelíbí, neváhejte se ozvat na svůj obecní úřad, případně zároveň na ROPID, některé detaily ještě mohou být doladěny.

http://www.tram-bus.cz/wp-content/uploads/2013/12/mělnicko.pdf

Materiály k integraci Mělníka a Neratovic

Fotografie z prvních dní provozu:

Zveřejněno: 11. 12. 2013 Aktualizováno: 8. 3. 2015 Autor: Martin Chour, Ondřej Kališ

49 reakcí na Integrace Mělníka a Neratovic

Napsat komentář: Jana Popová Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *