Ledovková kalamita 2014

Kvůli ledovce, která se do Prahy a Středních Čech dostala v pondělních podvečerních hodinách, byl od 17:30 dne 1. 12. 2014 postupně omezován provoz veřejné hromadné dopravy. První dobré zprávy se začaly objevovat v úterý odpoledne. Obvyklý provoz bude obnoven nejspíš v dnešních večerních hodinách. Dění při ledovce vám zde popíšeme, včetně aktuálních informací. Fotografie jsou na konci článku.


Plánky:


Historie dění: Praha

1. prosince 2014

Kvůli ledovce, která se do Prahy a Středních Čech dostala v pondělních podvečerních hodinách, byla postupně omezována od 17:30 kolejová doprava, hlavně ta tramvajová. Poslední tramvaje pak zatahovaly před půlnocí a plno jich zůstalo až do úterního odpoledne na tramvajových tratích či smyčkách v Praze. Nejen tramvaje, ale i vlaky měly potíže. Bylo odřeknuto plno mezinárodních vlaků, rychlí, ale i některých osobních. Plno tratí bylo v pondělí také mimo provoz. Na elektrifikovaných tratích, postižených ledovkou, byly proto nasazeny motorové vlaky, které však měly někdy problém pobrat cestující.

  • 17:40 – přerušen provoz mezi zastávkami Balabenka – Kolbenova – Starý Hloubětín
  • 17:50 – přerušen provoz mezi zastávkami Náměstí Bratří Synků – Spořilov
  • 20 – 22 hodin – přerušen provoz v Hloubětíně, Strašnicích, Řepích (Anděl – Sídliště Řepy) a Kobylisích
  • 22:20 – přerušen provoz mezi zastávkami Anděl – Sídliště Barrandov

2. prosince 2014

Po půlnoci byl provoz tramvají zcela zastaven. Ledovka byla totiž příliš silná. Noční dopravu za tramvaje zajišťovaly autobusy, které jezdily v hodinovém intervalu. Noční autobusy beze změny.

Po ukončení nočního provozu nastal obvyklý denní provoz, avšak s tím, že tramvaje stále nejezdily. V návazných (napájecích) úsecích na metro byly zavedeny náhradní autobusové linky. V centru byl provoz obsloužen metrem a linkou 207.

  • X1: Petřiny – Hradčanská – Petřiny
  • X3: Sídliště Modřany – Nádraží Braník – Palackého náměstí – Jiráskovo náměstí – Karlovo náměstí – Moráň – Palackého náměstí – Sídliště Modřany
  • X5: Ústřední dílny Dopravního podniku – Černokostelecká – Vozovna Strašnice – Želivského – Olšanské hřbitovy
  • X6: Spořilov – Náměstí Bratří Synků – Albertov – Palackého náměstí – Jiráskovo náměstí – Karlovo náměstí – Moráň – Palackého náměstí – Spořilov
  • X9: Sídliště Řepy – Hotel Golf – Anděl
  • X10: Kobylisy – Bulovka – Palmovka – Maniny – Vltavská – Strossmayerovo náměstí – Výstaviště Holešovice – Dělnická – Maniny – Kobylisy (v provozu od 10 hodin dne 2. 12. 2014)
  • X11: Spojovací – Vozovna Žižkov
  • X12: Sídliště Barrandov – Smíchovské nádraží – Anděl
  • X20: Divoká Šárka – Dejvická
  • X22: Nádraží Hostivař – Průběžná – Koh-i-noor – Náměstí Míru – I. P. Pavlova – Náměstí Bratří Synků – Spořilov
  • X25: Bílá Hora – Malovanka – Vozovna Střešovice – Hradčanská

Od 10 hodin byla zavedena náhradní autobusová linka v trase: Kobylisy – Bulovka – Palmovka – Maniny – Vltavská – Strossmayerovo náměstí – Výstaviště Holešovice – Dělnická – Maniny – Kobylisy. Od 11 hodin dopoledne byla linka X-1 prodloužena do trasy: Petřiny – Hradčanská – Strossmayerovo náměstí – Dělnická – Výstaviště Holešovice – Strossmayerovo náměstí – Petřiny.

Ledovková kalamita - 2. 12. 2014 - 12 hodin

 

Během dalších hodin byly vozy uvíznuté v pražské tramvajové síti přestěhovány do svých vozoven.

Po zpřístupnění některých tratí a s lepšící se situací, byla do provozu uvedena první tramvajová linka. Jednalo se o linku 9, která začala jezdit od 15 hodin v trase: Hotel Golf – Kotlářka – Anděl (B) – Újezd – Národní třída (B) – Václavské náměstí (A) – Hlavní nádraží (C) (V) – Olšanské náměstí – Vozovna Žižkov. Zároveň byla zkrácena linka X-11 (Spojovací – Flora – Hlavní nádraží) do trasy Vozovna Žižkov – Spojovací.

Ledovková kalamita - 2. 12. 2014 - 15 hodin

Dále byly postupně obnovovány i další tramvajové linky. Nejdříve byla linka 9 v 17 hodin prodloužena z Vozovny Žižkov na Spojovací a s tím byl ukončen provoz i na lince X-11 (Vozovna Žižkov – Spojovací).

Ledovková kalamita - 2. 12. 2014 - 17 hodin

Již o hodinu později, v 18 hodin, se rozjela další tramvajová linka, označená číslem 18. Kvůli ledovce byl provoz jen v části trasy. Trasa: Vozovna Pankrác – Náměstí Bratří Synků – Albertov – Karlovo náměstí – Národní třída – Národní divadlo – Staroměstská – Právnická fakulta – Malostranská – Malostranské náměstí – Újezd – Národní divadlo –…– Vozovna Pankrác. S tím byl ukončen i provoz na lince X-6 (Spořilov – Albertov – Palackého nám. – Jiráskovo náměstí – Karlovo nám.).

Ledovková kalamita - 2. 12. 2014 - 18 hodin

V půl osmé večer vyjely další 2 tramvajové linky. Linka číslo 3 a 20. Linka 3 v trase Nádraží Braník – Karlovo náměstí – Václavské náměstí – Florenc – Palmovka – Nádraží Libeň – Starý Hloubětín a linka 20 v trase: Smíchovské nádraží – Anděl – Malostranská – Dejvická – Vozovna Vokovice. Proto byla náhradní autobusová linka X-3 (Sídliště Modřany – Nádraží Braník – Palackého náměstí – Jiráskovo náměstí – Karlovo náměstí – Moráň – Palackého náměstí – Sídliště Modřany) zkrácena do trasy Nádraží Braník – Sídliště Modřany).

Ledovková kalamita - 2. 12. 2014 - 19 hodin

Poslední dosud obnovenou linku tramvají je od 21:30 hod částečně i linka 12 v trase Smíchovské nádraží – Malostranská – Letenské náměstí – Vltavská – Palmovka.

Ledovka 2014 - 2. 12. 2014 - 21 hodin

3. prosince 2014

Provoz metra byl prodloužen o hodinu do 1:30. V provozu byly tramvajové linky 3, 9, 12, 18 a 20 v intervalu 10 minut a noční autobusové linky za tramvaje v intervalu 60 minut. Noční autobusy beze změny.

Ve 4:30 hod byly obnoveny další tramvajové linky. Nově byly uvedeny do provozu linky 5 a 17. Linka 5 v trase: Nádraží Podbaba – Ústřední dílny Dopravního podniku a linka 17 v trase: Nádraží Braník – Palackého náměstí – Národní divadlo – Staroměstská – Strossmayerovo náměstí, dále jednosměrným objezdem přes Výstaviště Holešovice, Nádraží Holešovice, Dělnickou, Vltavskou, Strossmayerovo náměstí a zpět na Nádraží Braník. V dalších hodinách už začalo obnovování linek či tramvajových tratí vysokorychlostním tempem.

Ledovka 2014 - 3. 12. 2014 - 4 hodin

O hodinu později (5:30 hod) byla uvedena do provozu i linka 8 (Nádraží Podbaba – Starý Hloubětín), linka 4 (Kotlářka – Kubánské náměstí) a linka 26 (Divoká Šárka – Nádraží Hostivař). Linka 17 nově pokračovala od Nádraží Holešovice dále až na Vozovnu Kobylisy, S tím byla i linka 12 vrácena do své trasy v Holešovicích přes Výstaviště Holešovice a Ortenovo náměstí.

O půl hodiny později (6:00 hod) byla obnovena i linka 5 (Nádraží Podbaba – Ústřední dílny Dopravního podniku) a částečně i linka 22 (Malovanka – Nádraží Hostivař).

V 6:30 hod se cestující mohli svézt také linkou 4 (Kubánské náměstí – Kotlářka) a 26 (Nádraží Hostivař – Divoká Šárka). V provozu tak chyběly ještě linky 1, 2, 6, 7, 10, 11, 13, 14, 16, 24 a 25. Co se týče náhradní autobusové dopravy, od 6:30 byla stále v provozu linka X-1 (Petřiny – Hradčanská – Strossmayerovo náměstí – Dělnická – Výstaviště Holešovice – Strossmayerovo náměstí – Petřiny), nahrazující linku 1 a 25 na Letné a do Petřin linky 1, 2 a 18. V Modřanech pak linka X-3 (Sídliště Modřany – Nádraží Braník), nahrazujcí tramvaje 3 a 17, v Řepích linka X-9 (Sídliště Řepy – Hotel Golf), nahrazující linku 9 a 10, v Kobylisích linka X-10 (Kobylisy – Bulovka – Palmovka), nahrazující stejnojmenou linku 10, a také linku 3. Dále ještě linka X-11 (Spořilov – Náměstí Bratří Synků – I. P. Pavlova) na Spořilově za jedenáctku, linka X-12 ( Sídliště Barrandov – Smíchovské nádraží – Anděl) na Barrandově za linky 6, 12, 14 a 20 a poslední náhradní linka byla X-25 (Bílá Hora – Malovanka – Vozovna Střešovice – Hradčanská), nahrazující tramvaje na Bílou Horu.

V 7:30 hod, kdy začínala ranní špička, se podařilo zprovoznit ještě další tři linky. Linku 7 (Radlická – Černokostelcká), 10 (Sídliště Řepy – Kobylisy) a linku 11 (Spořilov – Spojovací). Do své trasy se vrátila i linka 3 (Nádraží Braník – Březiněveská), která dosud jela v trase Nádraží Braník – Karlovo náměstí – Václavské náměstí – Florenc – Palmovka – Nádraží Libeň – Starý Hloubětín, linka 9 (Spojovací – Sídliště Řepy), která do té doby končila od Spojovací u Vozovny Motol a linky 12 a 20 se vydaly po svých pravidelných trasách ze Smíchovského nádraží na Sídliště Barrnandov. V provozu zatím nebyly linky 1, 2, 6, 13, 14, 16, 24 a 25. Náhradní autobusová doprava zůstála nasazena v úsecích Petřiny – Hradčanská – Strossmayerovo náměstí – Dělnická – Výstaviště Holešovice – Strossmayerovo náměstí – Petřiny (linka X1) a Sídliště Modřany – Nádraží Braník (linka X3). Ostatní náhradní linky zrušeny.

Po 9 hodině došlo k opětovnému rozšíření tramvajové dopravy. Od devíti se cestující dostaly linkou 10 z Kobylisy na Sídliště Ďáblice, linkou 3 a 17 z Nádraží Braník na Sídliště Modřany a linkou 22 z Malovanky na Bílou Horu. NOvě vyjela i linka 1 ve své trase Spojovací – Petřiny. Všechny tramvajové linky, které dosud byly v provozu (kromě linky 18), jely po svých trasách. Po deváté začala pomalu jezdit i linka 16 (Lehovec – Kotlářka/Sídlišt Řepy). Od devíti byly zrušeny i náhradní autobusové linky X-1 a X-3.

Ledovka 2014 - 3. 12. 2014 - 9 hodin

Od 10:30 hod byl postupně zahajován provozi na tramvajových linkách číslo 13 (Náměstí Bratří Synků – Černokostelecká), 14 (Sídliště Barrandov – Ortenovo náměstí), 24 (Ortenovo náměstí – Kubánské náměstí) a 25 (Lehovec- Vypich).V provozu nebyly tramvajové linky 2 a 6.

Poslední vyjmenované linky, 2 (Petřiny – Divoká Šárka) a 6 (Spořilov – Smíchovské nádraží/Sídliště Barrandov), byly obnoveny krátce po 14 hodině. S tím se tramvajová síť, ale i autobusová síť v Praze dostala do normálu. Do večera pak linky nejezdily dle jízdního řádu. Od 4. 12. 2014 již zcela normální provoz.


Historie dění: vlaky + regionální autobusy (PID mimo Prahu)

Stejné problémy co čekaly dopravu v Praze, čekaly i vlaky v regionu.

Většinou se po celou dobu objevovali tyto informace:

  • Z důvodu pokračující kalamitní situace (námraza na trakčním vedení) bude značná část spojů zrušena, předpokládá se omezený provoz u většiny elektrifikovaných spojů linek S.
  • Z důvodu pokračující námrazy na trakčním vedení se dne 3.12.2014 předpokládá omezený provoz vlaků linek S1, S2, S20, S4, S7 a S9. Detaily níže.
  • Vybrané návaznosti nebudou dodrženy (hlavně v souvislosti s vlaky).

A teď podrobně:

PID (mimo Prahu) – 3. 12. 2014 – 20:15

  • provoz stabilizován

PID (mimo Prahu) – 3. 12. 2014 – 18:15

Opatření na linkách S:

S7:

  • Nejede vlak z Prahy hl.n. do Úval v 17:33 a zpět v 18:14.

S9:

  • Provoz je zajištěn v omezeném rozsahu, dochází ke zpoždění, část vlaků je zrušena.
  • Nejedou vlaky linky S9 v úseku Praha hl.n. – Praha-Horní Počernice.
  • Nejedou spěšné vlaky.

PID (mimo Prahu) – 3. 12. 2014 – 17:45

Opatření na linkách S:

S1:

  • Nejedou spěšné vlaky.

S2+S20:

  • Nejedou vlaky linky S9 v úseku Praha hl.n. – Praha-Horní Počernice.

S4+R4:

  • Nejedou spěšné vlaky.

S7:

  • Nejede vlak z Prahy hl.n. do Úval v 17:33 a zpět v 18:14.

S9:

  • Provoz je zajištěn v omezeném rozsahu, dochází ke zpoždění, část vlaků je zrušena.
  • Nejedou vlaky linky S9 v úseku Praha hl.n. – Praha-Horní Počernice.
  • Nejedou spěšné vlaky.

PID (mimo Prahu) – 3. 12. 2014 – 16:10

Opatření na linkách S:

S1:

  • Provoz obnoven dle jízdních řádů.
  • Spěšné vlaky jsou odřeknuty.

S2+S20:

  • Postupně dochází k obnovení provozu elektrických vlaků (včetně úseku do Milovic).
  • Vlaky S9 v úseku Praha hl.n. – Praha-Horní Počernice a zpět odřeknuty.

S4+R4:

  • Provoz obnoven dle jízdních řádů.
  • Spěšné vlaky odřeknuty.

S9:

  • Provoz je zajištěn v intervalu cca 30 minut (nejezdí posilové vlaky do Strančic).
  • Vlaky S9 v úseku Praha hl.n. – Praha-Horní Počernice a zpět odřeknuty.
  • Spěšné vlaky jsou odřeknuty.

 

PID (mimo Prahu) – 3. 12. 2014 – 15:40

Opatření na linkách S:

S1:

  • Postupně dochází k obnovování provozu elektrických vlaků dle jízdního řádu, dochází ke zpoždění.
  • Spěšné vlaky jsou odřeknuty.
  • Vlaky S7 v úseku Praha hl.n. – Úvaly a zpět odřeknuty.

S2+S20:

  • Postupně dochází k obnovení provozu elektrických vlaků (vč. úseku do Milovic).
  • Vlaky S9 v úseku Praha hl.n. – Praha-Horní Počernice a zpět odřeknuty.

S4+R4:

  • Osobní vlaky elektrické trakce v provozu, může docházet ke zpožděním.
  • Spěšné vlaky odřeknuty.

S9:

  • Vlaky jsou vedeny ve velmi omezeném rozsahu pomocí nahradních motorových souprav v omezené kapacitě v intervalu 30 až 90 minut.
  • Vybrané vlaky ve směru Benešov – Praha budou vedeny v úseku Praha-Hostivař – Praha hl.n. odklonem mimo stanice Praha-Strašnice a Praha-Vršovice
  • Vlaky S9 v úseku Praha hl.n. – Praha-Horní Počernice a zpět odřeknuty

Opatření BUS:

  • 304: na spojích jedoucích z/do Úvaly, žel.st. se uznávají se doklady ČD.
  • 391: na všech spojích se uznávají doklady ČD.
  • 484: na všech spojích se uznávají doklady ČD.

 

PID (mimo Prahu) – 3. 12. 2014 – 14:30

Opatření na linkách S:

S1:

  • Provoz osobních vlaků Praha – Kolín zajištěn pomocí náhradních motorových souprav v omezené kapacitě. V úseku Praha Mas.n. – Český Brod interval cca 30 minut, v úseku Český Brod – Kolín interval cca 60 minut. Dále bude postupně obnoven provoz vlaků eletrické trakce.
  • Spěšné vlaky jsou odřeknuty.
  • Vlaky S7 v úseku Praha hl.n. – Úvaly a zpět odřeknuty.

S2+S20:

  • Postupně dochází k obnovení provozu elektrických vlaků (vč. úseku do Milovic).
  • Vlaky S9 v úseku Praha hl.n. – Praha-Horní Počernice a zpět odřeknuty.
  • Do dostatečného obnovení provozu železnice zůstává v platnosti:
    • Autobusová linka 432 prodloužena ze zast. Milovice, žel.st. do zast. Lysá n.L., žel.st.

S4+R4:

  • Osobní vlaky elektrické trakce v provozu, může docházet ke zpožděním.
  • Spěšné vlaky odřeknuty.

S7:

  • Postupně obnovování provoz vlaků elektrické trakce dle pravidelného jízdního řádu.
  • Vlaky S7 v úseku Praha hl.n. – Úvaly a zpět odřeknuty.

S9:

  • Vlaky jsou vedeny ve velmi omezeném rozsahu pomocí nahradních motorových souprav v omezené kapacitě v intervalu 30 až 90 minut.
  • Vybrané vlaky ve směru Benešov – Praha budou vedeny v úseku Praha-Hostivař – Praha hl.n. odklonem mimo stanice Praha-Strašnice a Praha-Vršovice
  • Vlaky S9 v úseku Praha hl.n. – Praha-Horní Počernice a zpět odřeknuty.

Opatření BUS:

  • 304: na spojích jedoucích z/do Úvaly, žel.st. se uznávají se doklady ČD.
  • 391: na všech spojích se uznávají doklady ČD.
  • 432: linka prodloužena ze zast. Milovice, žel.st. do zast. Lysá n.L., žel.st. (uznávají se doklady ČD).
  • 484: na všech spojích se uznávají doklady ČD.

 

PID (mimo Prahu) – 3. 12. 2014 – 7:30

Opatření na linkách S:

S1:

  • Provoz pouze náhradními soupravami s omezenou kapacitou (3-5 ks).
  • Náhradní soupravy vedeny většinou v úseku Praha Masarykovo nádr. – Kolín a zpět.
    • V úseku Praha Masarykovo nádr. – Český Brod interval cca 30-60 minut.
    • V úseku Český Brod – Kolín interval cca 60-90 minut.
  • Vybrané spoje mohou být dle aktuální provozní situace ukončeny ve st. Český Brod, Poříčany nebo Pečky.
  • Spěšné vlaky budou odřeknuty.
  • Vlaky S7 v úseku Praha hl. n. – Úvaly a zpět odřeknuty.
  • X-S1: bude zaveden kyvadlový provoz (1 autobusem) cca od 6:00 do 9:00 v úseku Úvaly, žel.st. – Sídliště Rohožník(přestup na linky MHD).

S2+S20:

  • Provoz linky S20 zastaven v úseku Lysá n. L. – Milovice
    • Autobusová linka 432 prodloužena ze zast. Milovice, žel. st. do zast. Lysá n. L., žel. st.
  • Provoz linek S2+S20 zastaven v úseku Praha-Vysočany – Praha Masarykovo nádr. / Praha hl. n.
    • v úseku Praha-Vysočany – Praha hl.n. lze použít linek S3 a R3 nebo linek MHD
    • v úseku Praha-Vysočany – Praha Masarykovo nádr. lze použít linky S34 nebo linek MHD
  • Provoz pouze náhradními soupravami s omezenou kapacitou (2-3 ks).
  • Náhradní soupravy vedeny ve dvou nezávislých úsecích Praha-Vysočany – Lysá n. L. a Lysá n. L. – Kolín a zpět.
    • V úseku Praha-Vysočany – Lysá n. L. interval cca 30-90 minut.
    • V úseku Lysá n. L. – Kolín interval cca 60-90 minut.
  • Vlaky S9 v úseku Praha hl. n. – Praha-Horní Počernice a zpět odřeknuty.
  • Autobusová linka 432 prodloužena ze zast. Milovice, žel. st. do zast. Lysá n. L., žel. st.
  • Autobusová linka 398 vedena odklonem z Nehvizd přes zast. Čelákovice, nádraží do zastávky Mochov a dále po své trase – uznávají se doklady ČD.

S4+R4:

  • Provoz částečně náhradními soupravami (2-4 ks).
  • Náhradní soupravy vedeny většinou v úseku Praha Masarykovo nádr. – Kralupy n. Vlt. a zpět.
  • Spěšné vlaky odřeknuty.
  • Vybrané spoje mohou být dle aktuální provozní situace ukončeny ve st. Praha-Holešovice.

S5+R5:

  • Zrušení vybraných spojů linky R5 – spěšné vlaky (soupravy převedeny na jiné tratě).

S6:

  • Provoz zastaven na celé trati (soupravy převedeny na S7).

S7:

  • Provoz pouze náhradními soupravami s omezenou kapacitou (4-6 ks).
  • Náhradní soupravy vedeny většinou v úseku Praha hl.n. – Beroun a zpět.
  • Provoz vlaků v intervalu cca 30-90 minut.
  • Vybrané spoje mohou být dle aktuální provozní situace ukončeny ve st. Praha-Radotín, Řevnice nebo Karlštejn.
  • Vlaky S7 v úseku Praha hl. n. – Úvaly a zpět odřeknuty.
  • 313, 414, 415: vybrané spoje prodlouženy ze zast. Černošice, žel. zast. do zast. Nádraží Radotín, kde je přestup na linky MHD směr centrum. – uznávají se doklady ČD.
  • 255: prodloužena ze zast. Nádr. Radotín do zast. Černošice, žel. zast. (v zast. Nádraží Radotín nebo Zbraslavské nám. přestup na linky MHD)

S9:

  • Provoz pouze náhradními soupravami s omezenou kapacitou (3-5 ks).
  • Náhradní soupravy vedeny většinou v úseku Praha hl.n. – Benešov u Prahy a zpět.
  • Provoz vlaků v intervalu cca 30-90 minut.
  • Vybrané vlaky ve směru Praha budou vedeny v úseku Praha-Hostivař – Praha hl.n. odklonem přes st. Praha-Libeň (mimo st. Praha-Strašnice a Praha-Vršovice), cestující mohou do těchto zastávek pokračovat vlakem zpět ve směru Benešov u Prahy.
  • Vybrané spoje mohou být dle aktuální provozní situace ukončeny ve st. Strančice nebo Čerčany.
  • Vlaky S9 v úseku Praha hl. n. – Praha-Horní Počernice a zpět odřeknuty.
  • X-S9: v ranní špičce zavedena kyvadlová doprava Strančice, žel. st. – Opatov

S41:

  • Provoz zastaven (soupravy převedeny na S4).

Opatření BUS:

  • X-S1: bude zaveden kyvadlový provoz (1 autobusem) cca od 6:00 do 9:00 v úseku Úvaly, žel.st. – Sídliště Rohožník(přestup na linky MHD 163 a 250)
  • X-S9: v ranní špičce zavedena kyvadlová doprava Strančice, žel. st. – Opatov
  • 432: linka prodloužena ze zast. Milovice, žel. st. do zast. Lysá n. L., žel. st. – uznávají se doklady ČD.
  • 398: bude vedena odklonem z Nehvizd přes zast. Čelákovice, nádraží do zastávky Mochov a dále po své trase – uznávají se doklady ČD.
  • 304: spoje jedoucí z a do Úvaly, žel. st. – uznávají se doklady ČD.
  • 391: všechny spoje – uznávají se doklady ČD.
  • 484: všechny spoje – uznávají se doklady ČD.
  • 251: omezení provozu ve špičce PD – vůz použit na X-S, pro cestu do centra Prahy využijte linky 163, 250 a dále metro
  • 313, 414, 415: vybrané spoje prodlouženy ze zast. Černošice, žel. zast. do zast. Nádraží Radotín, kde je přestup na linky MHD směr centrum. – uznávají se doklady ČD.
  • 255: prodloužena ze zast. Nádr. Radotín do zast. Černošice, žel. zast. (v zast. Nádraží Radotín nebo Zbraslavské nám. přestup na linky MHD)
  • PŘEDPOKLAD – na odpoledne, bude upřesněno!!!
    • 262: bude v odpolední špičce vyčkávat na linku 261 v zastávce Nádraží Klánovice-sever.
    • X-S1: V PŘÍPADĚ POTŘEBY v odpolední špičce bude od 14:00 do 20:00 v úseku Úvaly, žel.st. Český Brodzaveden kyvadlový provoz (1autobusem) nebo vůz použit na hrazení Sídliště Rohožník – Úvaly, žst
    • 250: V PŘÍPADĚ POTŘEBY v odpolední špičce bude linka prodloužena ze zast. Sídliště Rohožník do zast.Úvaly, žel.st. – uznávají se doklady ČD.

 

PID (mimo Prahu) – 3. 12. 2014 – 4:00

Opatření na linkách S:

S1:

  • Provoz pouze náhradními soupravami s omezenou kapacitou (3-5 ks).
  • Náhradní soupravy vedeny většinou v úseku Praha Masarykovo nádr. – Kolín a zpět.
    • V úseku Praha Masarykovo nádr. – Český Brod interval cca 30-60 minut.
    • V úseku Český Brod – Kolín interval cca 60-90 minut.
  • Vybrané spoje mohou být dle aktuální provozní situace ukončeny ve st. Český Brod, Poříčany nebo Pečky.
  • Spěšné vlaky budou odřeknuty.
  • Vlaky S7 v úseku Praha hl. n. – Úvaly a zpět odřeknuty.
  • X-S1: bude zaveden kyvadlový provoz (1 autobusem) cca od 6:00 do 9:00 v úseku Úvaly, žel.st. – Sídliště Rohožník(přestup na linky MHD).

S2+S20:

  • Provoz linky S20 zastaven v úseku Lysá n. L. – Milovice
    • Autobusová linka 432 prodloužena ze zast. Milovice, žel. st. do zast. Lysá n. L., žel. st.
  • Provoz linek S2+S20 zastaven v úseku Praha-Vysočany – Praha Masarykovo nádr. / Praha hl. n.
    • v úseku Praha-Vysočany – Praha hl.n. lze použít linek S3 a R3 nebo linek MHD
    • v úseku Praha-Vysočany – Praha Masarykovo nádr. lze použít linky S34 nebo linek MHD
  • Provoz pouze náhradními soupravami s omezenou kapacitou (2-3 ks).
  • Náhradní soupravy vedeny ve dvou nezávislých úsecích Praha-Vysočany – Lysá n. L. a Lysá n. L. – Kolín a zpět.
    • V úseku Praha-Vysočany – Lysá n. L. interval cca 30-90 minut.
    • V úseku Lysá n. L. – Kolín interval cca 60-90 minut.
  • Vlaky S9 v úseku Praha hl. n. – Praha-Horní Počernice a zpět odřeknuty.
  • Autobusová linka 432 prodloužena ze zast. Milovice, žel. st. do zast. Lysá n. L., žel. st.
  • Autobusová linka 398 vedena odklonem z Nehvizd přes zast. Čelákovice, nádraží do zastávky Mochov a dále po své trase – uznávají se doklady ČD.

S4+R4:

  • Provoz částečně náhradními soupravami (2-4 ks).
  • Náhradní soupravy vedeny většinou v úseku Praha Masarykovo nádr. – Kralupy n. Vlt. a zpět.
  • Spěšné vlaky odřeknuty.
  • Vybrané spoje mohou být dle aktuální provozní situace ukončeny ve st. Praha-Holešovice.

S5+R5:

  • Zrušení vybraných spojů linky R5 – spěšné vlaky (soupravy převedeny na jiné tratě).

S6:

  • Provoz zastaven na celé trati (soupravy převedeny na S7).

S7:

  • Provoz pouze náhradními soupravami s omezenou kapacitou (4-6 ks).
  • Náhradní soupravy vedeny většinou v úseku Praha hl.n. – Beroun a zpět.
  • Provoz vlaků v intervalu cca 30-90 minut.
  • Vybrané spoje mohou být dle aktuální provozní situace ukončeny ve st. Praha-Radotín, Řevnice nebo Karlštejn.
  • Vlaky S7 v úseku Praha hl. n. – Úvaly a zpět odřeknuty.
  • 313, 414, 415: vybrané spoje prodlouženy ze zast. Černošice, žel. zast. do zast. Nádraží Radotín, kde je přestup na linky MHD směr centrum. – uznávají se doklady ČD.
  • 255: prodloužena ze zast. Nádr. Radotín do zast. Černošice, žel. zast. (v zast. Nádraží Radotín nebo Zbraslavské nám. přestup na linky MHD)

S9:

  • Provoz pouze náhradními soupravami s omezenou kapacitou (3-5 ks).
  • Náhradní soupravy vedeny většinou v úseku Praha hl.n. – Benešov u Prahy a zpět.
  • Provoz vlaků v intervalu cca 30-90 minut.
  • Vybrané vlaky ve směru Praha budou vedeny v úseku Praha-Hostivař – Praha hl.n. odklonem přes st. Praha-Libeň (mimo st. Praha-Strašnice a Praha-Vršovice), cestující mohou do těchto zastávek pokračovat vlakem zpět ve směru Benešov u Prahy.
  • Vybrané spoje mohou být dle aktuální provozní situace ukončeny ve st. Strančice nebo Čerčany.
  • Vlaky S9 v úseku Praha hl. n. – Praha-Horní Počernice a zpět odřeknuty.
  • X-S9: v ranní špičce zavedena kyvadlová doprava Strančice, žel. st. – Opatov

S41:

  • Provoz zastaven (soupravy převedeny na S4).

Opatření BUS:

  • X-S1: bude zaveden kyvadlový provoz (1 autobusem) cca od 6:00 do 9:00 v úseku Úvaly, žel.st. – Sídliště Rohožník(přestup na linky MHD 163 a 250)
  • X-S9: v ranní špičce zavedena kyvadlová doprava Strančice, žel. st. – Opatov
  • 432: linka prodloužena ze zast. Milovice, žel. st. do zast. Lysá n. L., žel. st. – uznávají se doklady ČD.
  • 398: bude vedena odklonem z Nehvizd přes zast. Čelákovice, nádraží do zastávky Mochov a dále po své trase – uznávají se doklady ČD.
  • 304: spoje jedoucí z a do Úvaly, žel. st. – uznávají se doklady ČD.
  • 391: všechny spoje – uznávají se doklady ČD.
  • 484: všechny spoje – uznávají se doklady ČD.
  • 251: omezení provozu ve špičce PD – vůz použit na X-S, pro cestu do centra Prahy využijte linky 163, 250 a dále metro
  • 313, 414, 415: vybrané spoje prodlouženy ze zast. Černošice, žel. zast. do zast. Nádraží Radotín, kde je přestup na linky MHD směr centrum. – uznávají se doklady ČD.
  • 255: prodloužena ze zast. Nádr. Radotín do zast. Černošice, žel. zast. (v zast. Nádraží Radotín nebo Zbraslavské nám. přestup na linky MHD)
  • PŘEDPOKLAD – na odpoledne, bude upřesněno!!! (Nakonec se nestalo)
  • 262: bude v odpolední špičce vyčkávat na linku 261 v zastávce Nádraží Klánovice-sever.
  • X-S1: V PŘÍPADĚ POTŘEBY v odpolední špičce bude od 14:00 do 20:00 v úseku Úvaly, žel.st. Český Brodzaveden kyvadlový provoz (1autobusem) nebo vůz použit na hrazení Sídliště Rohožník – Úvaly, žst
  • 250: V PŘÍPADĚ POTŘEBY v odpolední špičce bude linka prodloužena ze zast. Sídliště Rohožník do zast.Úvaly, žel.st. – uznávají se doklady ČD.

 

PID (mimo Prahu) – 2. 12. 2014 – 21:30

 

Opatření na linkách S:

S1:

  • Provoz pouze náhradními soupravami (2-3 ks).
  • Náhradní soupravy vedeny většinou v úseku Praha Masarykovo n. – Kolín a zpět.
  • Vybrané spoje mohou být dle aktuální provozní situace ukončeny ve st. Český Brod, Poříčany nebo Pečky.
  • Vlaky S7 v úseku Praha hl. n. – Úvaly a zpět odřeknuty.

S2:

  • Provoz pouze náhradními soupravami (1-2 ks).
  • Náhradní soupravy vedeny většinou v úseku Praha-Vysočany – Lysá n. L. a Lysá n. L. – Kolín.
  • Autobusová linka 398 vedena odklonem z Nehvizd přes zast. Čelákovice, nádraží do zastávky Mochov a dále po své trase.
  • Vlaky S9 v úseku Praha hl. n. – Praha-Horní Počernice a zpět odřeknuty.

S4:

  • Provoz částečně náhradními soupravami (2-3 ks).
  • Náhradní soupravy vedeny většinou v úseku Praha Masarykovo n. – Kralupy n. Vlt. a zpět.
  • Vybrané spoje mohou být dle aktuální provozní situace ukončeny ve st. Praha-Holešovice.

S6:

  • provoz zastaven na celé trati (soupravy převedeny na S7)

S7:

  • Provoz pouze náhradními soupravami (4-6 ks).
  • Náhradní soupravy vedeny většinou v úseku Praha hl.n. – Beroun a zpět.
  • Vybrané spoje mohou být dle aktuální provozní situace ukončeny ve st. Praha-Radotín, Řevnice nebo Karlštejn.
  • Vlaky S7 v úseku Praha hl. n. – Úvaly a zpět odřeknuty.

S9:

  • Provoz pouze náhradními soupravami (3-4 ks).
  • Náhradní soupravy vedeny většinou v úseku Praha hl.n. – Benešov u Prahy a zpět.
  • Vybrané spoje mohou být dle aktuální provozní situace ukončeny ve st. Strančice.
  • Vlaky S9 v úseku Praha hl. n. – Praha-Horní Počernice a zpět odřeknuty.

S12:

  • zavedena náhradní autobusová doprava (soupravy převedeny na S1)

S20:

  • provoz zastaven v úseku Lysá n.L. – Milovice
  • Provoz pouze náhradními soupravami (1-2 ks).
  • Náhradní soupravy vedeny většinou v úseku Praha-Vysočany – Lysá n. L.
  • Autobusová linka 432 prodloužena ze zast. Milovice, žel. st. do zast. Lysá n. L., žel. st.
  • Autobusová linka 398 vedena odklonem z Nehvizd přes zast. Čelákovice, nádraží do zastávky Mochov a dále po své trase.

S41:

  • provoz zastaven (soupravy převedeny na S4)

Opatření BUS:

  • 432: linka prodloužena ze zast. Milovice, žel. st. do zast. Lysá n. L., žel. st.
  • 398: vedena odklonem z Nehvizd přes zast. Čelákovice, nádraží do zastávky Mochov a dále po své trase.

 

PID (mimo Prahu) – 2. 12. 2014 – 18:00

Opatření na linkách S:

S1:

  • Provoz pouze náhradními soupravami (2-3 ks).
  • Náhradní soupravy vedeny většinou v úseku Praha Masarykovo n. – Kolín a zpět.
  • Vybrané spoje mohou být dle aktuální provozní situace ukončeny ve st. Český Brod, Poříčany nebo Pečky.
  • Vlaky S7 v úseku Praha hl. n. – Úvaly a zpět odřeknuty.
  • Autobusová linka 250 cca od 14:00 do 19:40 je prodloužena ze zast. Sídliště Rohožník do zast. Úvaly, žel.st.
    POZOR! Poslední spoj linky 250 do Úval odjede z Černého Mostu v 19:40 (zajištěn přípoj X-S do Českého Brodu)!
  • Autobusová linka X-S zavedena (1 autobusem) v úseku Úvaly, žel.st. (přestup z prodloužené linky 250) – Český Brod, žel.st.
    POZOR! Poslední spoj X-S zaveden na poslední spoj linky 250 z Černého Mostu do Úval v 19:40!

S2:

  • Provoz pouze náhradními soupravami (1-2 ks).
  • Náhradní soupravy vedeny většinou v úseku Praha-Vysočany – Lysá n. L. a Lysá n. L. – Kolín.
  • Autobusová linka 398 vedena odklonem z Nehvizd přes zast. Čelákovice, nádraží do zastávky Mochov a dále po své trase.
  • Vlaky S9 v úseku Praha hl. n. – Praha-Horní Počernice a zpět odřeknuty.

S4:

  • Provoz částečně náhradními soupravami (2-3 ks).
  • Náhradní soupravy vedeny většinou v úseku Praha Masarykovo n. – Kralupy n. Vlt. a zpět.
  • Vybrané spoje mohou být dle aktuální provozní situace ukončeny ve st. Praha-Holešovice.

S6:

  • provoz zastaven na celé trati (soupravy převedeny na S7)

S7:

  • Provoz pouze náhradními soupravami (4-6 ks).
  • Náhradní soupravy vedeny většinou v úseku Praha hl.n. – Beroun a zpět.
  • Vybrané spoje mohou být dle aktuální provozní situace ukončeny ve st. Praha-Radotín, Řevnice nebo Karlštejn.
  • Vlaky S7 v úseku Praha hl. n. – Úvaly a zpět odřeknuty.

S9:

  • Provoz pouze náhradními soupravami (3-4 ks).
  • Náhradní soupravy vedeny většinou v úseku Praha hl.n. – Benešov u Prahy a zpět.
  • Vybrané spoje mohou být dle aktuální provozní situace ukončeny ve st. Strančice.
  • Vlaky S9 v úseku Praha hl. n. – Praha-Horní Počernice a zpět odřeknuty.

S12:

  • zavedena náhradní autobusová doprava (soupravy převedeny na S1)

S20:

  • provoz zastaven v úseku Lysá n.L. – Milovice
  • Provoz pouze náhradními soupravami (1-2 ks).
  • Náhradní soupravy vedeny většinou v úseku Praha-Vysočany – Lysá n. L.
  • Autobusová linka 432 prodloužena ze zast. Milovice, žel. st. do zast. Lysá n. L., žel. st.
  • Autobusová linka 398 vedena odklonem z Nehvizd přes zast. Čelákovice, nádraží do zastávky Mochov a dále po své trase.

S41:

  • provoz zastaven (soupravy převedeny na S4)

Opatření BUS:

  • X-S: zaveden kyvadlový provoz (1 autobusem) v úseku Úvaly, žel.st. (přestup z prodloužené linky 250) – Český Brod, žel.st.
    POZOR! Poslední spoj X-S zaveden na poslední spoj linky 250 z Černého Mostu do Úval v 19:40!
  • 250: od 14:00 do 19:40 je linka prodloužena ze zast. Sídliště Rohožník do zast. Úvaly, žel.st.
    POZOR! Poslední spoj linky 250 do Úval odjede z Černého Mostu v 19:40 (zajištěn přípoj X-S do Českého Brodu)!
  • X-S: Zavedeny vybrané spoje (přejezdy z pravidelných linek) v úseku Strančice, žel. st. – Opatov (po dálnici), kde je přestup na linky MHD směr centrum. (opatření ukončeno)
  • 414, 415: vybrané spoje mohou být prodlouženy ze zast. Černošice, žel. zast. do zast. Nádraží Radotín, kde je přestup na linky MHD směr centrum.
  • 326, 327: provoz zastaven (ledovka v úseku Hrnčíře – Vestec, čeká se na sypač) (opatření ukončeno)
  • 432: linka prodloužena ze zast. Milovice, žel. st. do zast. Lysá n. L., žel. st.
  • 398: vedena odklonem z Nehvizd přes zast. Čelákovice, nádraží do zastávky Mochov a dále po své trase.
  • 262: vyčkává na linku 261 v zastávce Nádraží Klánovice-sever.
  • 311: přerušen provoz v úseku Mořina – Řevnice (čeká se na sypač, předpoklad 17:45 – 19:00)

Fotografie z ledovkové kalamity:

Zveřejněno: 2. 12. 2014
Aktualizováno: 3. 12. 2014
Autor: Martin Chour

3 reakce na Ledovková kalamita 2014

  1. ErGa říká:

    Máte tady nepřesnosti.
    Linka x10 byla zavedena až v deset hodin dopoledne, ranní špička nebyla mezi Kobylisy a Palmovkou obsloužena.

    • admin říká:

      Děkujeme. Doplníme. Situaci jsme začali sledovat až v 15 hodin a informace v období 7 – 15 hodin bohužel kvůli škole nemáme a dohledáváme je. (MCH)

  2. ErGa říká:

    Já ji sledoval v Libni. Trojkou jsem z centra přijel před zastávku Vosmíkových, kde byl provoz MHD ukončen. Tak bylo ve 21:55.
    Poté se za náš spoj dostaly ještě tři soupravy. Tramvajová kolona na místě stála více než 26 hodin. Rozjely se dalšího dne před půlnocí.
    První den kalamity jsem informoval cestující na zastávce Vosmíkových. Noční doprava projela poslední po třetí hodině, což do desáté byl poslední spoj.
    Ranní špička znamenala pro cestující docházku na Palmovku pěšky. Autobus byl zprovozněn před desátou v úseku Palmovka – Kobylisy.
    Po poledni, po uvolnění autobusových kapacit byla linkou X10 zajištěna také obslužnost Manin a Holešovic.

Napsat komentář: ErGa Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *