Linka 146

 

Pražská autobusová linka 146

Rozsah provozu: celotýdenně 

Typ autobusů: standardní

Dopravce: ARRIVA CITY s.r.o

Garantované nízkopodlažní spoje: ano (všechny)

Počet variant trasy: 2

Konečné zastávky: 3 (Želivského, Habrová, Mezitraťová)

Přestup na metro: A

Přestupní uzly: Spojovací, Želivského

Doba jízdy: 6/14 min

Délka linky: 7 km

Zastávky:

Mezitraťová – Na Lukách (x) – Hrdlořezská (x) – Spojovací – Kněžská Luka (x) – Květinková (T) (x) – Habrová – Vacková (x) – Malešická (x) – Třebešín (x) – Pod Třebešínem (x) – Želivského (A)

Historie:

Poprvé se linka 146 dostala do ulic hlavního města 3. ledna 1966, kdy vyráží v trase: Malešice, Hostýnská (dnes: Hostýnská) – Spojovací Harfa – Vysočanská radnice (T; dnes: Nádraží Vysočany) – Vysočany, Zákostelní (cca: Vysočanská). Rozsah provozu byl stanoven na všední dny, ale od 5. října 1968 jezdila jen v pracovní dny, což v té době byly i vybrané soboty.

 Již k 16. březnu 1970 byla odkloněna od Vysočanské radnice do autobusového terminálu Nový Hloubětín. Počínaje 17. dubnem 1972 je provoz stanoven na přepravní špičky pracovních dnů, ale vzápětí, konkrétně 16. října 1972, je provozována v pracovní dny. Od 1. září 1980 je provozována jen ve špičkách PD.

S prodloužením metra A z Náměstí Míru na Želivského byla 20. prosince 1980 upravena do podoby: Želivského – Hostýnská – Spojovací – Harfa – Nový Hloubětín. Od 20. listopadu 1995 většina autobusových linek, spojujících stanici Želivského se sídlištěm Malešice, projíždí ve směru do Malešic ulicemi Izraelská a Nad Vodovodem, kde obslouží zastávku Pod Třebešínem, zatímco ve směru z Malešic pokračují rovně Počernickou ulicí přímo na Želivského. Do tohoto data se jezdilo obousměrně ulicí Nad Vodovodem. K 3. říjnu 1997 byla zrušena a částečně nahrazena linkami 145 a 277. 

Do provozu se linka 146 vrací 29. července 2001 v trase: Černý Most – Ronešova – Rajská zahrada – Lehovec – Lipnická – Satalice – Satalická Obora – Kbely – Letňany (dnes: Staré Letňany) – Tupolevova – Letňanská – Prosek – Poliklinika Prosek. Posílila souběžnou autobusovou linku 186. Rozsah provozu měla celotýdenní mimo přepravních špiček pracovních dnů s tím, že v úseku Satalická Obora – Poliklinika Prosek jezdily vybrané spoje. S prodloužením metra C z Nádraží Holešovice na Ládví byla 26. června 2004 zrušena a její spoje převedeny na linku 186.

Se zprovozněním metra A ze Skalky k Depu Hostivař byla 28. května 2006 potřetí zřízena autobusová linka 146 v trase: Depo Hostivař – Černokostelecká – Limuzská – Pod Táborem – Spojovací – Nádraží Libeň – Českomoravská. S dalším otevřením metra C do Letňan byla 9. květnu 2008  zrušena a její spoje převzaly linky 133 a 195.

Během uplynulých let došlo v oblasti Hrdlořez k výstavbě obytných celků, převážně nízké a středně podlažní zástavby, které se rozkládají až k železniční trati 010, proto došlo 2. listopadu 2015 ke zřízení polookružní midibusové linky 146 v trase: Spojovací – Hrdlořezská – Na Lukách – Mezitraťová – Na Lukách – Hrdlořezská – Spojovací.

propagace nové midibusové linky 146 (zdroj: Ropid.cz) 

Ale od 1. prosince 2019 byla linka prodloužena přes Kněžskou luku a Habrovou na Želivského, tím se vytvořilo přímé spojení Hrdlořez s metrem. Díky tomu lidé tuto linku začali využívat více. Kromě toho linku převzala společnost ARRIVA CITY s.r.o a začala zde nasazovat standardní autobusy

Intervaly:

Pracovní den
Sobota a neděle
Se
Ve
Do
Od
Ve
10 30
10
30
30
30
30

 

Platný jízdní řád

Staré jízdní řády:

Zajímavá místa na trase:

  • Spojovací – vrch Třešňovka

Výhled z Třešňovky směrem k Jarovu (zdroj: Mapy.cz autor: tučňák 007)

  • Hrdlořezská – NS MČ Praha 9,  přírodní park Smetanka
  • Mezitraťová – NS MČ Praha 9, Hořejší rybník, Jiránkova vila

Video z linky:

 

Zveřejněno: 28. 4. 2013 – Martin Chour
Aktualizováno: 9.1.2021 – Matěj Bubník
Video: Lukáš Nekolný

Komentáře jsou uzavřeny.