Linka 220 053 (A53)

Autobusová linka 220053 (SID A53)
Kladno – Tuchoměřice – Praha

Počet variant trasy: 4

Konečné zastávky: 2 (Kladno,,aut.nádr.; Praha,,Terminál 3)

Rozsah provozu: pracovní dny

Typ autobusů: standardní

Dopravce: ČSAD MHD Kladno, a.s.

Garantované nízkopodlažní spoje: ne

Přestupní uzly: Kladno, Praha,,Terminál 3

Doba jízdy: 46′ (Kladno – Hřebeč – Buštěhrad – Číčovice,,Velké Číčovice – Tuchoměřice – Praha,,Terminál 3); 58′ (Kladno – Hřebeč – Buštěhrad,,u školy – Lidice,,ObÚ – Makotřasy – Středokluky – Tuchoměřice – Praha,,Terminál 3); 66′ (Praha,,Terminál 3 – Tuchoměřice – Číčovice,,Velké Číčovice – Makotřasy – Lidice,,ObÚ – Buštěhrad,,u školy – Hřebeč – Kladno); 47′ (Praha,,Terminál 3 – Tuchoměřice – Středokluky – Makotřasy – Lidice – Buštěhrad – Hřebeč – Kladno)

Délka linky: 26 km (Kladno – Hřebeč – Buštěhrad – Číčovice,,Velké Číčovice – Tuchoměřice – Praha,,Terminál 3); 30 km (Kladno – Hřebeč – Buštěhrad,,u školy – Lidice,,ObÚ – Makotřasy – Středokluky – Tuchoměřice – Praha,,Terminál 3); 34 km (Praha,,Terminál 3 – Tuchoměřice – Číčovice,,Velké Číčovice – Makotřasy – Lidice,,ObÚ – Buštěhrad,,u školy – Hřebeč – Kladno); 28 km (Praha,,Terminál 3 – Tuchoměřice – Středokluky – Makotřasy – Lidice – Buštěhrad – Hřebeč – Kladno)

Zastávky:

KLADNO,,AUT.NÁDR. – Kladno,,Nám.Svobody – Kladno,,Gymnasium – Kladno,,Sítná – Kladno,,U Hvězdy – Kladno,,Pražská křiž. – Hřebeč,,odb.I. – Hřebeč – Buštěhrad,,u Kahance – Buštěhrad – Buštěhrad,,u školy – Lidice,,ObÚ – Lidice – Makotřasy,,rozc. – Makotřasy,,náves – Středokluky,,odb.Běloky – Středokluky,,u školy – Číčovice,,Velké Číčovice – Středokluky,,odb.Číčovice – Číčovice,,Velké Číčovice – Číčovice,,Malé Číčovice – Tuchoměřice,,Špejchar – Tuchoměřice,,zámek – Tuchoměřice,,U Hřiště – Tuchoměřice,,Obecní úřad – Tuchoměřice,,Kněžívka – PRAHA,,TERMINÁL 3

Něco o lince:

Linka 220053 byla převážně školní, což dokazovalo i to, že jezdila jen v období školního vyučování – ráno vozila děti z okolních obcí do školy do Buštěhradu a odpoledne děti ze školy ve Středoklukách do Kladna. Na lince bylo celkem 5 spojů – 2 odpoledne z Kladna a 3 do Kladna (2 ráno a 1 odpoledne) – a 4 varianty trasy.

Pauzující SOR na posledním spoji linky A53 z Prahy (foto: PM)

Byla nejméně využívanou linkou z Kladna do Prahy. Vzhledem k tomu, že tato linka byla jediným spojením Kladna s Tuchoměřicemi, je překvapením, že s ní jezdilo jen minimum cestujících. Bylo to také jedno z mála spojení z Kladna (téměř) na Okoř. Tvořena byla přejezdy z jiných linek.

Na této lince jezdilo: 1. spoj do Kladna – většinou SOR CNG 10,5, 2. spoj do Kladna – většinou Karosa C954E, popřípadě Axer (stejný vůz jako poslední spoj z Kladna, z Terminálu 3 přejížděl na linku A25), 1. spoj do Prahy – většinou SOR CNG 12,3 nebo Karosa C954(E) (stejný vůz jako poslední spoj z Prahy).

SOR CNG 12,3 při cestě do Kladna byl zachycen u zastávky Středokluky,, odb. Běloky (foto: MCH)

Linka A53 vedla po Kladně jako ostatní linky do Prahy. Pak byla vedena stejně jako linka A22 do obce Hřebeč, ze které potom pokračovala buď k buštěhradské škole anebo do centra Buštěhradu, odkud pak dále vedla kolem hřbitova rovně a tím se odloučila od ostatních linek (které směřují vpravo na silnici I/61 a dále na dálnici D7). Nejprve autobus podjel dálnici D7 a vyjel v obci Velké Číčovice, odkud pokračoval vpravo rovnou do Tuchoměřic a do Prahy.

Některé spoje ale z Buštěhradu nejely přímo do Velkých Číčovic a Tuchoměřic, ale stejně jako ostatní linky jely od hřbitova v Buštěhradu vpravo na silnici I/32. Odtud jela stejně jako dnešní linka 322 (původně A22), tedy nejdříve zajela do Lidic a následně pokračovala zpět na hlavní, kde nezůstala dlouho, poněvadž odbočovala vpravo do Makotřas. Z této zastávky kopírovala linku A22 (dnes 322) až do Středokluk, kde před zastávkou Středokluky odbočila doleva a jela ke zdejší škole. Na další křižovatce u dálnice D7 odbočovala doprava a jela opět přes Tuchoměřice na Terminál 3.

Jeden ranní spoj jel stejně jako ostatní spoje z Terminálu 3 přes Tuchoměřice do Velkých Číčovic, kde se obracel a vydal se zpět na křižovatku u Středokluk. Poté projel Středokluky bez zastavení a stavěl až v Makotřasech na návsi, odkud pokračoval k lidickému obecnímu úřadu. Z této zastávky si mohl řidič zvolit, kudy se dostane ke škole v Buštěhradě ve správném směru (většinou ulicí Náměstí). Pak už pokračoval přes Hřebeč až do Kladna.

SOR CNG 12,3 odpočívá na kladenském autobusovém nádraží před odjezdem na předposledním spoji ve směru Terminál 3 dne 30.6. (foto: TC)

Z Tuchoměřic na Terminál 3 existovaly tři varianty, kudy jet: dalo se jet po dálnici a pak přes letiště, nebo po dálnici a pak sjet směrem na Evropskou, následovně na letiště anebo z Tuchoměřic ulicí Ke Kopanině rovnou na letiště. Nejčastěji byla ale řidiči využívána první a třetí varianta. Linka byla z důvodu integrace Kladenska teoreticky zrušena k 26. srpnu 2017, ale poslední den provozu byl 30. června 2017.

Intervaly:

Pracovní den
Sobota a neděle
Se
Ve
 
2 spoje Z
2 spoje T/1 spoj Z

Trasa linky:

 (V úseku Praha,, Terminál 3 – Středokluky,,odb. Číčovice a zpět jedou všechny spoje po stejné trase)

Staré jízdní řády:

Zajímavá místa na trase:

  • Kladno,, Gymnasium – budova gymnasia, Váňův kámen
  • Buštěhrad – hřbitov

Pohled na buštěhradský hřbitov (foto: OK)

  • Číčovice,,Velké Číčovice – výchozí místo pro cestu na Okoř

Hrad Okoř (foto: OK)

  • Praha, Terminál 3 –  Letiště Václava Havla
  • Lidice – památník

Lidický památník (foto: OK)

  • Tuchoměřice – zámek

Zveřejněno: 8. 9. 2017
Autor: Patrik Martinek

Komentáře jsou uzavřeny.