Linka 220 053 (A53)

 

Autobusová linka 220053 (SID A53)

Kladno – Tuchoměřice – Praha

Počet variant trasy: 4

Konečné zastávky: 2 (Kladno,,aut.nádr.; Praha,,Terminál 3)

Rozsah provozu: pracovní dny

Typ autobusů: standardní

Dopravce: ČSAD MHD Kladno, a.s.

Garantované nízkopodlažní spoje: ne

Přestupní uzly: Kladno, Praha,,Terminál 3

Doba jízdy: 46′ (Kladno – Hřebeč – Buštěhrad – Číčovice,,Velké Číčovice – Tuchoměřice – Praha,,Terminál 3); 58′ (Kladno – Hřebeč – Buštěhrad,,u školy – Lidice,,ObÚ – Makotřasy – Středokluky – Tuchoměřice – Praha,,Terminál 3); 66′ (Praha,,Terminál 3 – Tuchoměřice – Číčovice,,Velké Číčovice – Makotřasy – Lidice,,ObÚ – Buštěhrad,,u školy – Hřebeč – Kladno); 47′ (Praha,,Terminál 3 – Tuchoměřice – Středokluky – Makotřasy – Lidice – Buštěhrad – Hřebeč – Kladno)

Délka linky: 26 km (Kladno – Hřebeč – Buštěhrad – Číčovice,,Velké Číčovice – Tuchoměřice – Praha,,Terminál 3); 30 km (Kladno – Hřebeč – Buštěhrad,,u školy – Lidice,,ObÚ – Makotřasy – Středokluky – Tuchoměřice – Praha,,Terminál 3); 34 km (Praha,,Terminál 3 – Tuchoměřice – Číčovice,,Velké Číčovice – Makotřasy – Lidice,,ObÚ – Buštěhrad,,u školy – Hřebeč – Kladno); 28 km (Praha,,Terminál 3 – Tuchoměřice – Středokluky – Makotřasy – Lidice – Buštěhrad – Hřebeč – Kladno)

Zastávky:

Kladno,,aut.nádr. – Kladno,,Nám.Svobody – Kladno,,Gymnasium – Kladno,,Sítná – Kladno,,U Hvězdy – Kladno,,Pražská křiž. – Hřebeč,,odb.I. – Hřebeč -Buštěhrad,,u Kahance – Buštěhrad – Buštěhrad,,u školy – Lidice,,ObÚ – Lidice – Makotřasy,,rozc. – Makotřasy,,náves – Středokluky,,odb.Běloky – Středokluky,,u školy – Číčovice,,Velké Číčovice – Středokluky,,odb.Číčovice – Číčovice,,Velké Číčovice – Číčovice,,Malé Číčovice – Tuchoměřice,,Špejchar – Tuchoměřice,,zámek – Tuchoměřice,,U Hřiště – Tuchoměřice,,Obecní úřad – Tuchoměřice,,Kněžívka – Praha,,Terminál 3

Něco o lince:

Linka 220053 byla převážně školní, což dokazovalo i to, že jezdila jen v období školního vyučování – ráno vozila děti z okolních obcí do školy do Buštěhradu a odpoledne děti ze školy ve Středoklukách do Kladna. Na lince bylo celkem 5 spojů – 2 odpoledne z Kladna a 3 do Kladna (2 ráno a 1 odpoledne) – a 4 varianty trasy.

Pauzující SOR na posledním spoji linky A53 z Prahy (foto: PM)

Byla nejméně využívanou linkou z Kladna do Prahy. Vzhledem k tomu, že tato linka byla jediným spojením Kladna s Tuchoměřicemi, je překvapením, že s ní jezdilo jen minimum cestujících. Bylo to také jedno z mála spojení z Kladna (téměř) na Okoř.  Tvořena byla přejezdy z jiných linek. Na této lince jezdilo: 1. spoj do Kladna – většinou SOR CNG 10,5, 2. spoj do Kladna – většinou Karosa C954E, popřípadě Axer (stejný vůz jako poslední spoj z Kladna, z Terminálu 3 přejížděl na linku A25), 1. spoj do Prahy – většinou SOR CNG 12,3 nebo Karosa C954(E) (stejný vůz jako poslední spoj z Prahy).

SOR CNG 12,3 při cestě do Kladna byl zachycen u zastávky Středokluky,, odb. Běloky (foto: MCH)

Linka A53 vedla po Kladně jako ostatní linky do Prahy. Pak byla vedena stejně jako linka A22 do obce Hřebeč, ze které potom pokračovala buď k buštěhradské škole anebo do centra Buštěhradu, odkud pak dále vedla kolem hřbitova doleva a tím se odloučila od ostatních linek. Nejprve autobus podjel dálnici D7 a vyjel v obci Velké Číčovice, odkud pokračoval rovnou do Tuchoměřic a do Prahy. Spoje přes školu v Buštěhradě jezdily odsud k obecnímu úřadu obce Lidice, odkud pokračovaly na náves v obci Makotřasy. Z této zastávky kopírovala linku A22 až do Středokluk, kde před zastávkou Středokluky odbočila doleva a jela ke škole ve Středoklukách. Na další křižovatce odbočovala doprava a jela stejně jako předchozí spoj. První spoj z Prahy jede stejně jako první spoj do Prahy. U dalšího spoje je to složitější. Z Prahy jel normálně do Tuchoměřic. Poté zajel do Velkých Číčovic, kde se obracel a vydal se zpět. Poté projel Středokluky bez zastavení a stavěl až v Makotřasech na návsi, odkud pokračoval k lidickému obecnímu úřadu. Z této zastávky si mohl řidič zvolit, kudy se dostane ke škole v Buštěhradě ve správném směru (většinou ulicí Náměstí). Pak už pokračovala přes Hřebeč až do Kladna. Jediný odpolední spoj z Prahy jel až do Makotřas stejně jako spoj z Kladna přes buštěhradskou školu. Ze zastávky Makotřasy,,náves ale pokračoval směrem na hlavní silnici, vedoucí na dálnici D7. Na té zahnul doleva a až k zastávce Buštěhrad,,u Kahance kopíroval linku A56. Z této zastávky opět kopíroval linku A22 až do Kladna.

Axer přijel jako linka A53 a odjede jako linka A25, zatím čerpá pauzu u Obchodního centra Šestka (foto: PM)

Z Tuchoměřic na Terminál 3 existovaly tři varianty, kudy jet: dalo se jet po dálnici a pak přes letiště, nebo po dálnici a pak sjet směrem na Evropskou, následovně na letiště anebo z Tuchoměřic ulicí Ke Kopanině rovnou na letiště. Nejčastěji byla ale řidiči využívána první a třetí varianta. Linka byla z důvodu integrace Kladenska teoreticky zrušena k 26. srpnu 2017, ale poslední den provozu byl 30. června 2017.

Pracovní den

Ráno

Odpoledne

2 spoje do Kladna

2 spoje z Kladna

1 spoj do Kladna

Trasa linky:

 

(V úseku Praha,, Terminál 3 – Středokluky,, odb. Číčovice a zpět jedou všechny spoje po stejné trase)

Staré jízdní řády:

Zajímavá místa na trase:

  • Kladno,, Gymnasium – budova gymnasia, Váňův kámen
  • Buštěhrad – hřbitov

Pohled na buštěhradský hřbitov (foto: OK)

  • Číčovice,,Velké Číčovice – výchozí místo pro cestu na Okoř

Hrad Okoř (foto: OK)

  • Praha, Terminál 3 –  Letiště Václava Havla
  • Lidice – památník

Lidický památník (foto: OK)

  • Tuchoměřice – zámek

SOR CNG 12,3 odpočívá na kladenském autobusovém nádraží před odjezdem na předposledním spoji ve směru Terminál 3 dne 30.6. (foto: TC)

Zveřejněno: 8. 9. 2017

Autor: Patrik Martinek

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.