Linka 200 090 (E90)

 

 Autobusová linka 200090 (E90)

Neveklov – Jílové u Prahy – Praha

Rozsah provozu: celotýdenně

Typ autobusů: standardní

Dopravce: ČSAD Benešov, a.s.

Garantované nízkopodlažní spoje: ne

Počet variant trasy: 2

Konečné zastávky: 4 (Neveklov; Netvořice; Lešany; Jílové u Prahy,,náměstí; Praha,,Roztyly)

Přestupní uzly: Neveklov; Netvořice; Jílové u Prahy,,náměstí; Praha,,Roztyly

Doba jízdy: 1 h 30 min

Délka linky: 66 km

Zastávky:

NEVEKLOV – Neveklov,Tloskov – Neveklov,Borovka – Neveklov,Prchovka,rozc. – Netvořice,Všetice – Netvořice,Radějovice,rozc. – Neveklov,Dalešice,rozc. – Netvořice,Tuchyně,rozc. – NETVOŘICE – Netvořice,,rozc.Břežany – Lešany,Břežany – Lešany,,obecní úřad – Lešany – Lešany,Nová Ves,rozc. – {Kamenný Přívoz,,pošta – Kamenný Přívoz,Hostěradice,Dom.důch. – Kamenný Přívoz,Hostěradice – Kamenný Přívoz,Hostěradice,Dom.důch. – Kamenný Přívoz,,pošta} – Kamenný Přívoz – Kamenný Přívoz,,U křížku – Jílové u Prahy,Borek – JÍLOVÉ U PRAHY,,NÁMĚSTÍ – {Jílové u Prahy,,Pražská} – Jílové u Prahy,Radlík – Jílové u Prahy,,rozc.Radlík – Psáry,,Domov Laguna – Psáry – Psáry,,Štědřík – Psáry,Dolní Jirčany – Jesenice – Vestec,,Šátalka – Vestec,,Safina – Praha,,U Studánky – Praha,,Betáň – Praha,,U Tří svatých – Praha,,Zelené domky – Praha,,Ústav mateřství – Praha,,Nemocnice Krč – PRAHA,,ROZTYLY

Něco o lince:

Linka 200090 zajišťuje spojení mezi obcemi Jílové u Prahy, Kamenný Přívoz, Lešany, Netvořice a Neveklov a s dalšími menšími osadami.  O víkendu také projíždí obcemi Psáry, Jesenice a Vestec (společně s linkou PID 332), kam dále pokračuje do hlavního města České republiky, Prahy.

PA190129linka 290090 v Neveklově (foto: MCH)

Ve všední den ji doplňuje linka 200096 (E96), která jede po stejné trase, nicméně končí od Neveklova již v Jílovém u Prahy (zde se mění na linku PID 362) a nezajíždí do Hoštěradic. Dále pokračuje zrychleně, avšak oproti lince E90 s vynecháváním zastávek, až do Prahy. Důvodem rozdělení linek není vedení trasy (některé spoje linky 200090 mají stejnou trasu jako spoje linky 290096 a samozřejmě i naopak), ale že každou linku provozuje jiný dopravce. Linku 200090 dopravce ČSAD Benešov a linku 200096 dopravce Arriva Praha. Kromě odlišného dopravce má linka 200096 i o 2 minuty kratší jízdní dobu, přesto, že má totožnou trasu jako linka 200090.

PA190134vnitřní panel linky E90 (foto: MCH)

Jak jsem již řekl, některé víkendové spoje linky 200090 (E90) jezdí až do Prahy. Jedná se celkem o 3 páry spojů, z nichž ale ne všechny jezdí po celý rok až do Prahy (pouze od dubna do listopadu). Celoročně totiž jedou do Prahy pouze spoje č. 15 a 18. Spoj č. 15 vyjíždí z Neveklova v 16:40 a spoj č. 18 z Roztyl ve 20:40. Navíc tyto spoje jedou jen v neděli! Pokud chcete jet linkou 200090 z Prahy nebo do Prahy v sobotu, máte k dispozici pouze z jednoho páru spojů, který navíc jede jen od dubna do listopadu. Jedná se o spoj č. 3 v 7:20 z Neveklova nebo o spoj č. 4 v 10:50 z Prahy. Tyto spoje, zvláště spoj č. 4, slouží hlavně pro chataře a turisty. Nazpátek se turisté musí vrátit jinou linkou a chataři se mohou vrátit linkou E90 opět v neděli odpoledne spoji č. 9 a 15 ve 12:00 a 16:40 z Neveklova nebo v méně častém případě spoji č. 10 a 18 v 16:30 a 18:30 z Prahy.

V zimním období od listopadu do dubna v neděli mohou cestující, kteří necestují do Prahy, využít také spoj č. 19 v 12:00 z Neveklova a spoj č. 20 v 15:50 z Jílového u Prahy (jedná se o zkrácené letní spoje do Prahy). Celoročně jsou také v provozu sobotní spoje č. 13 a 7 v 8:05 a 11:10 z Neveklova a spoj č. 6 v 8:50 z Jílového u Prahy. Původně (do roku 2011) jezdil ve všední den také spoj kolem 19. z Neveklova a ve 20:10 z Jílového. Závěrem z víkendového provozu lze konstatovat, že v sobotu jezdí spoje pouze dopoledne a v neděli pouze odpoledne v intervalu 2 – 4 hodiny.

PA190136linka 200090 v Praze na Roztylách (foto: MCH)

Pokud se ohlédnu na všední den, provoz linky 200090 je velmi slabý, jelikož jí supluje linka E96. Do Neveklova jedou pouze 3 páry spojů a další 2 páry končí od Jílového u Prahy v Netvořicích. Kromě těchto spojů je doplňují školní spoje.

Kromě vedení jen některých spojů do Prahy o víkendu, vymetají také některé spoje Hostěradice. Jedná se o 2 páry spojů odpoledne. Ráno zajišťuje obsluhu do Hostěradic linka 200057 (E57), která odpoledne nejezdí a nahrazuje ji námi zmiňovaná linka 200090 (E90). V sobotu jede také jeden spoj z Jílového v 15:50 do Hoštěradic. Jedná se o jediný spoj o víkendu, který do Hostěradic vůbec jede!

Velmi oceňuji také proložení linek E90 a E96, přesto, že se jedná o různé dopravce. Ve všední dny spolu tvoří na místní poměry krásný interval 1 – 2 hodiny (interval závisí na období dne a směru jízdy).

PA190126linka 200090 v Neveklově (foto: MCH)

Nyní vám popíšu trasu. Linka 200090 začíná v Praze v terminálu na Roztylech. Odtud se zvedá na jižní spojku a pokračuje po ní na Kačerov, kde se od ní odpojí a pokračuje jako ostatní linky PID na Jesenici (přes Nemocnici Krč, Zelené domky a Vestec).Především ve všedních dnech a v neděli odpoledne se mezi Jesenicí a Prahou tvoří často kolony. Za Jesenicí nadjíždní Pražský okruh a odbočením vpravo. Následně pokračuje do Dolních Jirčan, kde se nachází např. kostel sv. Václava. Dále mine Bukovnický les a pokračuje do Psár, které jsou velmi dobrým východištěm na případný výlet. Od Psár pak stoupá vzhůru do Jílového k náměstí, kde se nachází velmi rozsáhlý přestupní bod. Nyní klesá „esíčkama“ ke Kamenému Přívozu. Během cesty ale naleznete mnoho východišť (například ke Včelímu hrádku, Boží skále či Hornopožárskému lesu). V Kameného Přívozu přejíždí Sázavu a pokračuje dále kolem Mošťanského rybníka do Lešan, které jsou známe hlavně svým zámkem, nebo ještě zajíždí do Hoštěradic, a poté až jede do Lešan. Jen o několik metrů dále se nachází další obec, Břežany. Od Břežan pokračuje mezi poli dále k Netvořicím, které jsou také přestupním uzlem.

Po chvíle jízdy na silnici II. třídy odbočuje vpravo do Tuchyně, kde prochází modrá a zelená turistická značka. Lesem a planinou se dále dostává na kraj Dalešic, kde se otočí o 250 stupňů a pokračuje kolem Panského lesa a kolem Radějovic do Všetic. Zde se napojuje na silnici II. třídy, kterou opustila před Tuchyní a pokračuje na Borovku. Zde se u Panského rybníka připojuje silnice od Týnce nad Sázavou. Nakonec projíždí jen Tloskov, významný svým zámkem, do Neveklova, kde na náměstí vysazuje své poslední cestující. I zde se nachází velmi výhodné východiště na nějaký výlet nebo procházku. Kromě toho zde mají i velmi pěkné náměstí, které určitě stojí za shlédnutí.

Mapa: 200090 Linka 200090 (E90) ve víkendovém schematu: e90 Intervaly:

 
Pracovní den
Sobota
Neděle
Úsek
Se
Ve
Do
Od
Ve
Do
Od
Ve
a)
1 spoj T
2 páry
2 spoje T + 3 spoje Z
1 spoj Z
2 spoje Z + 3 spoje T
1 spoj Z
2 spoje T + 1 spoj Z
1 spoj Z
b)
1 pár*
1 pár*, 1 spoj T
1 spoj Z
a) Neveklov – Jílové  Jílové u Prahy,,náměstí b) Jílové u Prahy,,náměstí – Praha

* v provozu jen od dubna do října Do Hostěradic jedou vždy 2 páry spojů v PD odpoledne a jeden spoj od Jílového v sobotu.  

Platný jízdní řád

Staré jízdní řády:

Zajímavá místa na trase:

  • Neveklov – kostel sv. Havla – židovský hřbitov – náměstí s radnicí – husitský kostel – červená a zelená

PA190122kostel sv. Havla (foto: MCH)

neveklovpomník na náměstí v Neveklově (foto: MCH)

  • Neveklov,Tloskov – zámek Tloskov
  • Netvořice – kostel nanebevzetí Panny Marie – Muzeum smaltovaného nádobí – Městské muzeum Netvořice – zelená z Netvořic na Jablonnou

084 - Netvořice - kostel Nanebevzetí Panny MarieNetvořice – kostel Nanebevzetí Panny Marie (foto: OK)

089 - u Netvořicu Netvořic (foto: OK)

  • Lešany,,obecní úřad – zámeček Lešany
  • Kamenný přívoz – kostel sv. Ludmily – Maškův mlýn
  • Kamenný přívoz – Posázavská stezka – Regionální muzeum

565 - Sázava z Posázavské stezky (ke Kamennému Přívozu)Sázava z Posázavské stezky (ke Kamennému Přívozu) (foto: OK)

  • Jílové u Prahy,,Borek – Hornopožárský les
  • Jílové u Prahy,,náměstí – kostel sv. Vojtěcha – Regionální muzeum
  • Psáry,,Dolní Jirčany – kostel sv. Václava – kostel sv. Jana Nepomuckého

Fotografie z linky:

PA190130linka 290090 v Neveklově (foto: MCH)

Zveřejněno: 24. 3. 2015

Autor: Martin Chour

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *