Linka 220 024 (A24)

 

Autobusová linka 220024 (SID A24) Kladno,,Energie – Praha,,Zličín

Rozsah provozu: celotýdenně

Typ autobusů: standardní

Dopravce: ČSAD MHD Kladno

Garantované nízkopodlažní spoje: ano

Počet variant trasy: 1

Konečné zastávky: 3 (Kladno,,Energie; Kladno,,Nám. Svobody; Praha,,Zličín)

Přestupní uzly: Kladno,,Nám. Svobody; Praha,,Zličín

Doba jízdy: 50 min

Délka linky: 34 km

Zastávky:

KLADNO,,ENERGIE – Kladno,,Vašíčkova – Kladno,,U Kostela – Kladno,,U nemocnice – Kladno,,Nám. Svobody – Kladno,,Sítná – Kladno,,ČSAD – Kladno,,U Kauflandu – Kladno,,Americká – Kladno,,Růžové pole – Kladno,,Okrsek 4 – Buštěhrad,,U Kahance – Buštěhrad – Lidice – Makotřasy,,rozc. – Praha,,U hangáru – Praha,,Terminál 3 – Praha,,K Letišti – PRAHA,,ZLIČÍN (B)

Něco o lince:

Linka A24 je prakticky jedinou spojnicí Kladna s metrem B a jednou ze tří rychlých spojnic Kladna s Letištěm. Kvůli svému zajíždění do Buštěhradu a také kvůli své nepřímé trase po Kladně je její jízdní doba do Prahy neúměrná vzdálenosti, což jí ale neubírá na vytíženosti. Naštěstí, ráno směřuje poptávka z Kladna a Buštěhradu do Prahy a z Buštěhradu do Kladna, odpoledne naopak, takže se zde nevyskytují výraznější kapacitní problémy. V pracovní dny je linka spíše alternativní k linkám na Nádraží Veleslavín, ale o víkendu je využívána pro cesty na nákupy do obchodních center na Zličíně.

Jak je uvedeno ve vrchní části stránky, linka je, narozdíl od linek A55, A56 a A57 na Nádraží Veleslavín zařazena do systému SID a jízdné z Kladna na Zličín je o 2-7 Kč dražší, než komerčními linkami na Nádraží Veleslavín (v závislosti na dopravci). Ale oproti těmto linkám zde platí předplatní jízdné (4 zóny na letiště, 5 na Zličín).

linka-220024-Kladno,Gymnasium-ČSAD MHD Kladno-SoR CNG12,3 3SR 5387plynový autobus zn. SoR projíždí ulicí C. Boudy (foto: JAH)

Linka je, zejména kvůli své relativní rychlosti využívána též zaměstnanci letiště, jelikož další linka obsluhující letiště, A22, má nesrovnatelně delší jízdní dobu, protože mezi Kladnem a Prahou obsluhuje vesnice, narozdíl od linky A24, které jede po dálnici. Je též významnou linkou pro obsluhu Buštěhradu, který spojuje s kladenským OC OAZA, centrem a nemocnicí a cenově je stejná, jako komerční linka A56.

Co se týče vozového parku, zpočátku byly na linku nasazovány městské Citelisy, nicméně jejich nasazování na linku jedoucí dlouho po dálnici se neukázalo jako příliš šťastné řešení a proto byly vozy z linky staženy a nasazeny na odpovídající linky. Poté se zde na několik let usadily běžné meziměstské autobusy, načež byly v roce 2011 zakoupeny 4 plynové autobusy zn. Tedom, které byly nasazovány zejména sem. Nicméně jejich poruchovost si vyžádala jejich nasazení na linky jezdící blíže ke Kladnu, takže nastalo opět období běžných autobusů, které zde vydržely několik let, než se na Tedomech vyměnily poruchové části a mohly být nasazeny zpět do plného provozu. Poslední obměna vozového parku nastala v roce 2015, a to sice vozy zn. SoR CNG 12,3, které na lince spolu s Tedomy jezdí dodnes.

linka-220024-Praha,Na Padesátníku-ČSAD MHD Kladno-Tedom L12G 1SU 7278plynový TEDOM projíždí zatáčkou u zastávky Na Padesátníku na letišti (foto: JAH)

Mapa: A24 Intervaly:

Pracovní den
Sobota a Neděle
SE
VE
Celý den
30
60
20-40
60
60

Platný jízdní řád Staré jízdní řády:

Zveřejněno: 25. 2. 2017 Autor: Jakub Havlíček

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.