Linka PID 330

 
 

Autobusová linka PID 330
Smečno – Kladno – Praha

Rozsah provozu: celotýdenně

Typ autobusů: standardní

Dopravci: POHL Kladno, AUTODOPRAVA LAMER

Garantované nízkopodlažní spoje: ne

Počet variant trasy: 1

Konečné zastávky: 3 (Smečno;Kladno,,Havlíčkovo náměstí; Kladno,,Autobusové nádraží; Praha,,Nádraží Veleslavín)

Přestupní uzly: Kladno,,Gymnasium; Praha,,Nádraží Veleslavín (metro A)

Doba jízdy: 30, resp. 36, resp. 60 min

Délka linky: 22, resp. 25, resp. 36 km

Zastávky:

SMEČNO – Svinařov – Libušín,Černá zem – Libušín,,nám. – Libušín,,sídliště – Libušín,rozc. 1.0. – Vinařice,Důl Mayrau – Vinařice,,7. ulice – Vinařice – Vinařice,,Na Horce (T) – Kladno,,Ronovka – KLADNO,,HAVLÍČKOVO NÁMĚSTÍ – Kladno,,Na kopci – KLADNO,,AUTOBUSOVÉ NÁDRAŽÍ Kladno,,Školská – Kladno,,Na Slovance – Kladno,,Pražská křižovatka – Praha,,Dědina – Praha,,Divoká Šárka – PRAHA,,NÁDRAŽÍ VELESLAVÍN

Něco o lince:

Linka 330 vznikla při integraci Kladenska do PID z přímých linek soukromých dopravců mezi Kladnem a Prahou-Veleslavínem. Spojuje Smečno, Libušín, Vinařice, Kladno-Švermov a Kladno s Prahou s tím, že z Kladna zajíždí do Smečna minimum spojů.

Oproti původním linkám jede z autobusového nádraží přímo přes Staré Kročehlavy (neobjíždí centrum města okolo gymnázia a přes Sítnou), čímž její vytíženost klesá. Toto trasování má i svá pozitiva, a to sice přímé spojení Starých Kročehlav s Prahou a nižší vytížení autobusu na zastávce Pražská křižovatka, kde se zaplní a cestující si mohou sednout.

Další výhodou je zkrácení jízdní doby pro cestující ze Švermova a autobusového nádraží do Prahy (za předpokladu dobré průjezdnosti ulic gen. Klapálka a Školská).

Historie:

Linka Kladno-Praha 6 dopravců Autodoprava Lamer a Pohl Kladno jezdí od roku 1994. Její trasa doznala jen 2 významných změn. Po otevření pátého úseku metra A dne 6.4.2015 byla zkrácena z Dejvické na Nádraží Veleslavín a po integraci Kladenska 26.8.2017 byla z Pražské křižovatky odkloněna přes Staré Kročehlavy a vybrané spoje byly prodlouženy z Havlíčkova náměstí přes Vinařice a Libušín do Smečna.

Axer na původní lince 220094 na Nám. Svobody (foto: JAH)

Před integrací Kladenska (do 26.8.2017) se jednalo o 3 linky soukromých dopravců (Autodoprava Lamer – 220094, Pohl Kladno – 220093 a Jiří Zika – 220092), kteří se o výkony střídali. Na linkách platil jednotný tarif (pouze jednotlivé nepřestupní jízdné za 36 Kč).

Evadys na původní lince 220094 u gymnázia (foto: JAH)

Tato linka představuje nejrychlejší možné autobusové spojení Kladna s Prahou 6. Jízdní doba činí přibližně 35-40 minut. 

Karosa C954 dopravce POHL Kladno na původní lince 220093 u kladenského autobusového nádraží (foto: JAH)

Intervaly:

 
Pracovní den
Sobota a neděle
Úsek
Se
Ve
 
Smečno – Kladno,Havlíčkovo nám.
60
nejede
1 spoj
1 spoj Z
nejede
Kladno,Havlíčkovo nám. –
Kladno,aut. nádraží
15
nejede
20
nejede
nejede
Kladno,aut. nádraží – Praha,Nádraží Velslavín
10-20
60
20
30
120

Zajímavá místa na trase:

  • Kladno,,Na kopci – vlečka k dolu Mayrau
  • Praha,,Divoká Šárka – kostel sv. Matěje

Staré jízdní řády:

Fotografie:

lamer-evadys-veleslavinautobusy společnosti AUTODOPRAVA LAMER na lince 220094 na Veleslavíně (Foto: JAH)

Zveřejněno: 21. 4. 2015
Aktualizováno: 10.9.2017
Autor: Jakub Havlíček

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.