Linka PID 301

 

autobusová linka 100301 (PID 301) Praha, Sídliště Stodůlky – Chýnice

Rozsah provozu: celotýdenně

Typ autobusů: standardní

Dopravce: Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s.

Garantované nízkopodlažní spoje: ano

Počet variant trasy: 1

Konečné zastávky: 2 (Sídliště Stodůlky, Chýnice)

Přestupní uzly: Praha,,Luka (metro B)

Doba jízdy: 19 min

Délka linky: 9 km

Zastávky: Praha,,Sídliště Stodůlky [0] – Praha,,Luka (B) [0] – Praha,,Amforová [0] – Praha,,Raichlova [0] – Praha,,Slatinová (×) [0] – Praha,,Náměstí U Lva [0] – Praha,,Řeporyjské náměstí [B] – Praha,,K Závětinám (×) [B] – Praha,,Ořešská (×) [B] – Praha,,Mrákovská (×) [B] – Ořech [1] – Ořech,,u školy [1] – Ořech,,K Ovčínu [1] – Chýnice,,Pod Radnicí [1] – Chýnice [1]

Něco o lince:

Linka PID 301 obsluhuje obce Ořech a Chýnici a v Praze pomáhá městským linkám s obsluhou Řeporyj, přičemž po ulici Ořešské jezdí jen příměstské linky. Do Ořecha je proložena s o něco vydatnější linkou 352, jež pak odbočuje na Zbuzany a Jinočany, zatímco 301 pokračuje 4km mezizastávkovým úsekem do Chýnice.

Do Chýnice jezdí v pracovní dny ještě linka 309 na Zličín a do Radotína, takže zajišťuje vazby podobné, jako mají nejbližší obce; 301 však pro Chýnici znamená rychlejší dopravu do centra města.

Pro turisty je na 301 zajímavá především právě Chýnice, kde přímo přes konečnou zastávku vede zelená turistická značka, po níž můžete vyrazit směrem na Černošice, nebo Loděnici. Dobrým východištěm je však i Ořech, kam vede modrá z Řeporyj po silnici, ale za vsí již vede jižním směrem po klidných cestách.

Historie:

Linka 301 byla zřízena 29. 12. 1995 po integraci této oblasti do PID v trase: Nové Butovice – Ovčí hájek – Malá Ohrada – Píškova – Slatinová – Náměstí U Lva – Řeporyjské náměstí – K Závětinám – Ořešská – Ořech – Ořech, U Školy – Chýnice, Pod Radnicí – Chýnice. Zajímavé  je, že v srpnu 1997 začínala 301 na Zličíně a poté jezdila přes Chrášťany, Jinočany a Zbuzany do Chýnice. Mezi další změny na lince 301 patří i trvalé vedení trasy na Roblín a dále na Vysoký Újezd a ukončení v obratišti Sídliště Stodůlky. Do Roblína a Vysokého Újezda zajíždělo jen několik spojů ve špičkách. V této trase však jezdila necelé 2 roky od 26. 9. 1999 do 28. 1. 2001 a zachovalo se poté pouze ukončení na Stodůlkách. Obce Roblín a Vysoký Újezdec obsluhovala pouze linka 309. Od 1. 9. 2004 se zřizuje nová zastávka Ořech, K ovčínu a od 30. 6. 2012 zastávka Mrákovská. Poslední změnou a zároveň i pozitivní je nasazení garantovaných nízkopodlažních spojů. V současné době nedošlo k žádné změně. (historie: MCH)

Mapa:301 Linka 301 ve víkendovém schematu:

301 - schema

Intervaly:

Pracovní den
Sobota a neděle
Se
Ve
 
20-60
60-90
60
60-90
5 párů spojů

  Zajímavá místa na trase:

  • Řeporyjské náměstí – kostel sv. Petra a Pavla – východiště do Dalejského údolí (NPP Dalejský profil)
  • Ořech – kostel Stětí sv. Jana Křtitele – modrá tur. značka směr Radotínské údolí a Třebotov – pamětní deska Jindřicha Šimona Baara

Ořech - kostel Stětí svJana Křtitele Ořech – kostel Stětí sv. Jana Křtitele (foto OK)

  • Chýnice,,pod radnicí – kaplička
  • Chýnice – východiště do okolí po zelené tur. značce

Platný jízdní řád Staré jízdní řády:

Zveřejněno: 8. 1. 2014 Autor: Ondřej Kališ

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.