Tatra T1

 

Když v Praze jezdily tramvaje Ringhoffer, začalo ČKD vyrábět vozy T1 jako moderní tramvaje.

Poprvé slyšíme o vozech T1 roku 1929 někde v Americe. Až roku 1934 začala výroba. V Československu začala výroba až mezi lety 1951 – 1952. Technická dokumentace byla připravena roku 1946. Vozy T1 mají zavírací dveře, 3 dveře, 3 brzdy, kabinka pro průvodčího a mnoho dalších novinek. Dvounápravový vůz a také pouze jednosměrný.

T1 za zastávkou Krematorium MotolTatra T1 míří do Řep (foto: MCH)

První vozy se objevily v Praze roku 1951. Dodávky pokračovaly až do roku 1957 v počtu 587 kusů. Po cca 20 letech začaly opravy podvozků (1973 – 1978). Vozy T1 byly vyřazovány z provozu do roku 1985, kdy poslední T1 ev. č. 5115 byla s cestujícími vypravena 25. 1. 1983. Tak skončil provoz tramvají T1 ale roku 1972 vůz ev. č. 5092 po dopravní nehodě dočkal výměny skříně za skříň typu T3 a projížděl s ev. č. 6092 do roku 2002. Pak byl vyřazen a rekonstruován na typ T3R.P s ev. č. 8342.

Tatra T1 v zastávce Na Knížecí (foto: MCH)

Zveřejněno: 25. 2. 2012 Aktualizováno: 12. 5. 2014 Autor: Martin Chour

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.