Štefánikův most

 

Z historie…

Je to 10. most v Praze přes Vltavu. Most spojuje Revoluční s Letenským tunelem. Nejdříve to byl řetězový most, který byl postaven mezi lety 1865 – 1868, rekonstruován v letech 1896 – 1898 a byl demontován v letech 1946–1947. V roce 1918 byl most přejmenován na Štefánikův, v roce 1938 na Janáčkův, nesl také jméno Švermův.

Most byl vystavěn mezi lety 1949 – 1951. Má železobetonovou konstrukci a je dlouhý je 182 m. Roku 2007 byla zahájena jeho celková rekonstrukce. Byla vyměněna vozovka (dlažbu nahradil asfalt). Byly vyměněny i tramvajové koleje.

MHD

Koňka na mostě byla zavedena spolu se zprovozněním mostu. V roce 1896 začala rekonstrukce mostu a od roku 1898 zde jezdí elektrická dráha. V roce 1941 se tramvaje rozloučily s tímto mostem a jezdily po provizorním mostu, který byl umístěn vedle mostu. Roku 1951 se tramvaje dostaly na nový most, který byl postaven za zrušený řetězový most. Provizorní most se zlikvidoval.

V současnosti jezdí přes most linky 5, 8, 24 a 26 a noční 51, 54 a 56. Je na mostě povolen provoz všech typů tramvajových vozidel. Přes most jezdí autobus AE, který dopravuje cestující na Letiště. Okolo mostu jezdí autobusová linka 207, invalidní H1 a tramvaj 17.

P3242077Štefánikův most (foto: MCH)

Zveřejněno: 6. 6. 2012 Aktualizováno: 12. 4. 2014 Autor: Martin Chour

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.