M1

 

Vlak M1 je nejnovější souprava metra v Praze, která momentálně jezdí na lince C. Byl vyvinut za účelem modernizace vozového parku za původní vozy Ečs a posléze i 81-71. Vlak vyráběl Siemens ve spolupráci s ADTrainz. Momentálně je k dispozici 53 souprav.

Kastle je hliníková, podlaha je vyskládána nehořlavou překližkou. Dveře jsou předsuvné s ventilací. Stěny interiéru jsou obloženy plastovými deskami. Osvětlení je zařízeno zářivkami se stropem odděleným příčkami. Podvozky jsou v klasickém tvaru písmena H. Vlak má v každém voze podobně jako v 81-71M důležitou součást pro chod celé soupravy. Rozdělení je opět stejné, jako v 81-71M: M1.1 + M1.2 + M1.3+ M1.2+ M.1.1 – M1.1 je čelní vůz se stanovištěm a bateriemi; M1.2 je vložený vůz s kompresorem; M1.3 je vložený vůz s centrálním počítačem.

metro clinka C v Holešovicích (foto: TECH)

Technické parametry:

  • Délka přes spřáhla: 19,521 (M1.1); 19,206 m (M1.2, M1.3)
  • Šířka: 2,712 m
  • Počet náprav: 4
  • Maximální provozní rychlost: 80 km/h
  • Hmotnost: M1.1 – 27,9 t; M1.2 – 25,9 t; M1.3 – 25,6 t
  • Počet míst k sezení; M1.1 – 40; M1.2, M1.3 – 48
  • Počet míst k stání; M1.1 – 242; M1.2, M1.3 – 252
  • Výkon motorů: 4×141,5 kW (celkem 566 kW)

metro  M 1interiér M1 (foto: MCH)

Zveřejněno: 29. 12. 2013
Aktualizováno: 16. 9. 2014
Autor:  JIrka Staněk

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.