Linka 103

 

Pražská autobusová linka 103

V provozu: celotýdenně

Typ autobusu: standardní

Dopravce: Dopravní podnik hl. m. Prahy, a. s.

Garantované nízkopodlažní spoje: ano

Konečné zastávky: 3 (Ládví, Ďáblice, Březiněves)

Přestup na metro: C

Doba jízdy: 15 min (celá trasa); 12 min (úsek Ládví – Ďáblice)

Délka linky: 6,5 km (celá trasa); 5 km (úsek Kobylisy – Sídl. Bohnice)

Zastávky:

LÁDVÍ (C) – Štěpničná – Třebenická (Z) – Sídliště Ďáblice – Ďáblický hřbitov – Květnová – Liběchovská (×) – U Spojů – Na Štamberku (×) – Kokořínská – ĎÁBLICE – Skládka Ďáblice (×) – BŘEZINĚVES

Historie:

Linka 103 byla zavedena již 29. března 1931, avšak pod písmenem E. Její trase vedla z Kobylis přes Nový pražský hřbitov (dnes Ďáblický hřbitov) do Ďáblic.

SAM_4587linka 103 v Březiněvsi (foto: MCH)

Již od 17. července 1932 byla prodloužena o úsek Na Korábě (poblíž zastávky Bulovka) – Na SlovanceNový pražský hřbitov  (dnes Ďáblický hřbitov). Během let se lince E změnila několikrát trasa a až od 31. prosince 1951 byla zřízena linka 103, která jela po totožné trase jako linka E, tedy Střelničná – Nový pražský hřbitov (dnes Ďáblický hřbitov) – Ďáblice – Čakovice, Avia (později Avia Letňany). Tuto trasu měla linka E od 19. listopadu 1946. Do té doby jezdila od 7. září 1944 v trase Střelničná – Ďáblice.

103 mapatrasa linky E od roku 1932 do roku 1936 (velmi podobnou trasu měla až do roku 1944, avšak s jiným umístěním zastávek v oblasti Bulovky) (screen: MCH)

V trase od roku 1946 vydržela víc jak 20 let do 11. listopadu 1968, kdy byla prodloužena z Ládví přes Davídkovu ulici na Bulovku. Školní spoje však stále jely na Střelničnou. Zásadního zkrácení se dočkala linka 103 od 3. ledna 1971, kdy byla zkrácena do trasy Sídliště Ďáblice – Čakovická silnice – Čakovice, ZJD (později Avia Letňany). Od 4. února 1980 byla změněna v centrální části Ďáblic, což znamená, že jela přes zastávky Květinová, U Spojů a Kokořínská a nejela rovně ulicí Ďáblickou. V dalších letech zůstala linka 103 beze změn.

103 mapa3trasa linky 103 mezi lety 1980 – 1997 (screen: MCH)

Až na konci 90. let došlo k další změně – od 31. října 1997. Od Kostelecké (dnes Ďáblice) již nejela dále do Čakovic k Avii, ale končila na Kostelecké. Na druhém svém konci byla ze Sídliště Ďáblice prodloužena přes Proseckou na Palmovku k metru B.

SAM_4590linka 103 na Ládví (foto: MCH)

Prodloužení linky 103 do Březiněvsi, kde končí v současnosti, nastalo v roce 2001, konkrétně od 28. ledna. Při této změně byla zrušena linka 258 (Sídliště Ďáblice – Březiněves), která dosud do Březiněvsi jezdila. Poslední změny se linka 103 dočkala po zprovoznění metra C na Ládví 25. června 2004. Ze Sídliště Ďáblice totiž nově jela na Ládví, místo na Palmovku. V této trase jezdí dodnes.

Na linku jsou nasazovány autobusy standardní délky, výjimku tvoří poslední pořadí celotýdenně. V úseku Ďáblice – Březiněveská jede od 5 do 20 hodin pouze každý druhý spoj.

103 Citybus 3357 Ďáblický hřbitov 2015linka 103 u ďáblického hřbitova (foto: JP)

Mapa:

103

Intervaly:

 
Pracovní den
Sobota
Neděle
Úsek
Se
Ve
Do
Od
Ve
Do
Od
Ve
a)
6-7,5
15
7,5
30
15
15
30
30
15
30
b)
12-15
30
15-30
30
60
60
30
60
60
30
a) Ládví – Ďáblice b) Ďáblice – Březiněves

  Platný jízdní řád Staré jízdní řády:

Vozový jízdní řád (3. 3. 2014) Zajímavá místa na trase:

  • Ládví – Úřad MČ Praha 8
  • Sídliště Ďáblice – zelená turistická značka na vrchol Ládví – ďáblický hřbitov
  • Ďáblický hřbitov – Památník hrdinů třetího odboje
  • Květnová – hvězdárna – žlutá tur. značka na Kobylisy a na Zdiby – Úřad MČ Praha-Ďáblice
  • Ďáblice – zámek (v ul. U Parkánu) – staré centrum Ďáblic (u zámku)

Ďáblický zámek Ďáblický zámek (foto: OK)

  • Březiněves – Úřad MČ Praha-Březiněves

Fotografie:

SAM_4583linka 103 v Březiněvsi (foto: MCH) SAM_4589linka 103 v Březiněvsi (foto: MCH)

Zveřejněno: 28. 5. 2012 Aktualizováno: 10. 10. 2014 Autor: Martin Chour

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.