Žiar nad Hronom

 

Ve čtvrtek 27. 8. 2013 jsem navštívil slovenské město Žiar nad Hronom. V Žiaru nad Hronom jezdí pouze autobusy. Shrnu zde linkové vedení, trasy nebo typy autobusů.

linka 1 na své konečnélinka 1 na své konečné (foto: MCH)

Jak jsem již řekl, tak tu jezdí výhradně autobusy. Většina z nich má typickou červeno-bílou barvu. Během mé návštěvy jsem viděl pouze Citybus 12M, tedy jeden vůz. K vidění jsou tu celkem 4 linky, které jezdí v mizerném intervalu a trasy znají jen řidiči a někteří místní. Dalo by se říct, že čísla linek jsou pouze fiktivní. V centru jsou linky hrozně propletené a dalo by se říci, že by tu stačily pouze 2 linky. MHD skoro nikdo nejezdí, max. 1 nebo 2 lidi. MHD je nejspíše používáno jen pro dělníky přijíždějící do továren a nazpátek, což odpovídá i provozu linek (kromě linky 1 jede MHD pouze do 14 hodin). Během mé návštěvy mi bylo řečeno, že jedu linku 1, kde některé spoje nezajíždí do některých zastávek. Druhou linku, kterou jsem jel, byla linka 2, která mi přišla v trase stejná jako linka 1.

linka 1 na konečné jednoho z areálůlinka 1 na konečné jednoho z areálů (foto: MCH)

Řidičem mi bylo řečeno, že celodenně jezdí pouze linka 1 (od 6 do 18), linka 2 jen do 14 a na lince 3 a 4 jezdí jen pouze několik spojů ve všední dny. Poslední linku, kde vím trasu, je linka 4. Jede opačným směrem než linka 1 a 2. Na autobusech nenajdete vůbec číslo linky. Jízdní řády linek nikde nepoznáte, jsou napsány jen některé zastávky, do kterých spoje jedou a mezi spoji se nalézají i jiné linky než linky MHD. Na schéma linek MHD rozhodně nenarazíte. Zastávky MHD jde poznat velmi dobře, jelikož se liší od ostatních zastávek. MHD v Žiaru nad Hronom bych shrnul asi takhle. Měly by být vytvořeny 2 linky, namísto čtyř, které budou jezdit více, udělat jízdní řády a plán linkového vedení. Dále přilákat do MHD více lidí a rozšířit jí ve městě prodloužením tras a přidat mnoho spojů.

detailní pohled na jeden ze zastávkových sloupkůdetailní pohled na jeden ze zastávkových sloupků (foto: MCH)

Fotografie:

Zveřejněno: 11. 1. 2014 Aktualizováno: 27. 2. 2014 Autor: Martin Chour

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.